Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εκπαιδευτικά σεμινάρια γυμναστών

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Τα υπέρ και τα κατά της βραδινής προπόνησης

Τα υπέρ και τα κατά της βραδινής προπόνησης

Οι περισσότεροι άνθρωποι αθλούνται τις πρωινές ώρες, το μεσημέρι ή νωρίς το απόγευμα. Ωστόσο, υπάρχει μία ακόμα καλή ώρα για προπόνηση μέσα στην ημέρα: οποιαδήποτε στιγμή μετά τις 7 το απόγευμα. Το επιλέγουν συνήθως όσοι δουλεύουν πρωινό ωράριο ή έχουν άλλες υποχρεώσεις μέσα στην ημέρα.

Είναι όμως εξίσου αποτελεσματική η βραδινή προπόνηση ή προκαλεί προβλήματα στον ύπνο; Παρακάτω θα βρείτε τα υπέρ και τα κατά της βραδινής προπόνησης.

Πλεονεκτήματα:

➤ Δεν υπάρχει άγχος και πίεση χρόνου. Αντί να πάτε βιαστικά στην δουλειά σας μετά από την πρωινή προπόνηση, μπορείτε να επιλέξετε την προπόνηση μετά τη δουλειά σας, έτσι ώστε να μην έχετε την πίεση του χρόνου και να μην σκέφτεστε τις επακόλουθες υποχρεώσεις σας.

➤ Ιδανικό για την απομάκρυνση της πίεσης της ημέρας. Μετά από μία έντονη ημέρα στο γραφείο, τίποτα δεν σας βοηθάει περισσότερο από ένα πρόγραμμα γυμναστικής. Μπορείτε να τρέξετε, να σηκώσετε βάρη ή να κάνετε ποδήλατο για να απομακρύνετε το άγχος.

➤ Λιγότερη ένταση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Εάν ασκηθείτε το βράδυ, θα κοιμηθείτε λίγο αργότερα, επομένως έχετε χρόνο για περισσότερες χαλαρωτικές στιγμές.

➤ Καλύτερη μυοσκελετική απόδοση. Μετά από μία ημέρα γεμάτη κίνηση και ορθοστασία, το σώμα σας προθερμαίνεται και οι αρθρώσεις σας είναι πιο ευλύγιστες. Επομένως, με τη βραδινή προπόνηση έχετε λιγότερες πιθανότητες τραυματισμών.

Μειονεκτήματα:

➤ Μπαίνετε στον πειρασμό να αποφύγετε την προπόνηση. Εάν ήδη είχατε μία έντονη και κουραστική ημέρα, τότε το τελευταίο πράγμα που θα θέλατε είναι επιπλέον κούραση. Συνεπώς, είναι πιο εύκολο να αποφύγετε την προπόνηση και να προτιμήσετε την ξεκούραση του σπιτιού.

 Περισσότερο κόσμος. Πολλά άτομα επιλέγουν την απογευματινή ή βραδινή προπόνηση, άρα οι χώροι των γυμναστηρίων γεμίζουν αρκετά μετά τις 5 το απόγευμα. Με αυτό τον τρόπο, ο εξοπλισμός και τα όργανα γυμναστικής είναι συνεχώς κατειλημμένα!

➤ Λιγότερες επιλογές. Ίσως να μην μπορείτε να τρέξετε ή να κάνετε ποδήλατο στο σκοτάδι ή στο κρύο ή να μην υπάρχει μέσο μαζικής μεταφοράς για την επιστροφή σας στο σπίτι το βράδυ.

➤ Ενοχλήσεις στον ύπνο. Η βραδινή προπόνηση ξυπνάει τον μεταβολισμό και επομένως κοιμάστε αργότερα. Τα επίπεδα της αδρεναλίνης και οι ορμόνες του στρες ανεβαίνουν κατά τη διάρκεια της προπόνησης και με αυτό τον τρόπο καθυστερεί η ξεκούραση του σώματος.

➤ Δεν υπάρχει κοινωνική ζωή. Εάν επιλέξετε απογευματινή ή βραδινή προπόνηση και ειδικά μετά τη δουλειά, έχετε λιγότερες ευκαιρίες για συνάντηση με τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Η κοινωνική απομόνωση μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη, πλήξη και άλλα συναισθηματικά προβλήματα, τα οποία μπορεί να επηρεάσουν την απόδοση σας στις προπονήσεις.

Η αλήθεια είναι ότι οι βραδινές ή απογευματινές προπονήσεις έχουν πολλά πλεονεκτήματα, αλλά είναι σημαντική και η κατανόηση των μειονεκτημάτων. Μπορεί να έχετε περισσότερο χρόνο, αλλά το ρίσκο της διαταραχής στην διαδικασία του ύπνου μπορεί να είναι ένας λόγος για να αποφύγετε τις βραδινές ώρες άθλησης.

ΠΗΓΗ