Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εκπαιδευτικά σεμινάρια γυμναστών

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Τα 5 πνευματικά και ψυχικά οφέλη της Yoga

Τα 5 πνευματικά και ψυχικά οφέλη της Yoga

Όταν οι άνθρωποι μιλούν για Yoga, συχνά αναφέρονται στα σωματικά οφέλη της, όπως π.χ. στη βελτίωση της ευλυγισίας. Ωστόσο, δεν αναφέρονται συχνά στα πνευματικά και ψυχικά οφέλη της Yoga, τα οποία είναι πολλά. Υπάρχουν αρκετές έρευνες που προσπάθησαν να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα της Yoga στην εγκεφαλική και πνευματική υγεία. Παρακάτω θα παρουσιαστούν τα πιο σημαντικά πνευματικά οφέλη της Yoga:

1) Η Yoga προσφέρει πνευματική και ψυχική ευεξία

Νιώθετε συχνά άγχος και ένταση; Αισθάνεστε ότι έχετε πολλές σκοτούρες στο κεφάλι σας; Με τη βοήθεια της Yoga μπορείτε να απομακρύνετε τις κακόβουλες σκέψεις και τα αρνητικά συναισθήματα. Σύμφωνα με τη Βρετανική Ψυχολογική Εταιρία, η Yoga βελτιώνει τη συγκέντρωση, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά, και με αυτό τον τρόπο απομακρύνονται οι ανησυχίες και ηρεμεί το ανθρώπινο πνεύμα. Οι στάσεις στη Yoga και οι αναπνοές βοηθούν στην καταπολέμηση της έντασης και του χρόνιου άγχους. Ως αποτέλεσμα, ένα άτομο που κάνει Yoga, έχει καλή ψυχική υγεία.

2) Η Υοga έχει θετικά αποτελέσματα στο άγχος και στην κατάθλιψη

Οι δραστηριότητες της χαλάρωσης, του διαλογισμού, της κοινωνικοποίησης και της άσκησης που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος Yoga, είναι αυτές που οδηγούν στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και του άγχους. Σύμφωνα με ένα άρθρο του Harvard University, η Yoga βοηθάει στην ρύθμιση των αντιδράσεων στις στρεσογόνες καταστάσεις. Με αυτή την ικανότητα μείωσης της αρτηριακής πίεσης και του καρδιακού παλμού, στην οποία συμβάλλει και η αναπνοή, η Yoga σας δίνει τα μέσα για την μείωση του άγχους και των καταθλιπτικών συμπτωμάτων, χωρίς την χορήγηση ακριβών φαρμάκων.

3) Η Υoga ενισχύει τη μνήμη και βελτιώνει τη συγκέντρωση

Υπάρχουν πολλές συνθήκες στη ζωή, οι οποίες απαιτούν υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης. Ευτυχώς, τώρα ξέρετε τον τρόπο για τη σωστή δρομολόγηση των καθηκόντων σας! Σύμφωνα με το Women’s Fitness, η Yoga έχει αποδειχτεί ευεργετική στην βελτίωση της μνήμης και της συγκέντρωσης. Για παράδειγμα, η Dharana, μία γνωστή πρακτική συγκέντρωσης του νου, είναι ο καλύτερος τρόπος για «καθάρισμα» του μυαλού και χαλάρωση των αισθήσεων. Καθώς μεταφέρετε την προσοχή σας από τις εξωτερικές συνθήκες στο μυαλό, θα καταφέρετε να θυμάστε πιο εύκολα γεγονότα, να συγκεντρώνεστε καλύτερα και να αποδίδεται επιτυχώς σε διαδικασίες που απαιτούν πνευματική εργασία.

4) Η Yoga αποτρέπει την εμφάνιση των ψυχικών ασθενειών, που προκύπτουν κατά την διάρκεια της εφηβείας

Η εφηβεία είναι ένα στάδιο στη ζωή του ανθρώπου, κατά την οποία πολλές ψυχικές ασθένειες είναι πιθανότερο να κάνουν την εμφάνιση τους. Εξαιτίας των αρκετών ψυχικών διαταραχών στους σύγχρονους εφήβους, είναι επιτακτική ανάγκη η πρόληψη από τους παράγοντες κινδύνους. Η Yoga, μεταξύ των άλλων, είναι μία βοηθητική πρακτική που δύναται να προστατέψει από ψυχικές ασθένειες και αυτό έχει επιβεβαιωθεί από μία έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics. Αυτή η έρευνα είχε ως δείγμα τάξεις εφήβων που συμμετείχαν σε μαθήματα Kripalu Yoga. Αυτός ο τύπος Yoga περιλαμβάνει φυσικές στάσεις, αναπνοές, χαλάρωση και διαλογισμό. Σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου, τα παιδιά που έκαναν Yoga είχαν καλύτερη διάθεση, χαμηλότερα επίπεδα άγχους και έντασης, καλύτερη διαχείριση του θυμού, βελτιωμένη ελαστικότητα σώματος και πνευματική διαύγεια. Αυτοί είναι κάποιοι ενδεικτικοί παράγοντες που συμβάλλουν στην πρόληψη από ψυχικές ασθένειες στην εφηβεία.

5) Η Yoga μειώνει τις αρνητικές επιδράσεις των ψυχικών τραυμάτων

Οι κακοποιημένες γυναίκες, καθώς επίσης και οι στρατιώτες που ήταν παρόντες σε θανάτους και πυροβολισμούς, συχνά καταλήγουν σε μία συνθήκη γνωστή και ως Μετατραυματικό Στρες (Post Traumatic Stress Disorder). Οι ασθενείς που υποφέρουν από αυτή την ψυχική ασθένεια συχνά βιώνουν εφιάλτες και αναδρομές στο τραυματικό γεγονός. Ενώ κάποιες θεραπείες μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα συμπτώματα του Μετατραυματικού Στρες, υπάρχουν μερικοί ασθενείς που δεν μπορούν να τα καταπολεμήσουν συγκεκριμένα, σύμφωνα με τoν ΑPA (American Psychology Association), σε περιπτώσεις όπου η χορήγηση φαρμάκων και ψυχοθεραπεία δεν επέφεραν θετικό αποτέλεσμα, η Hatha Yoga αποδείχτηκε σωτήρια στη μείωση των συμπτωμάτων Μετατραυματικού Στρες. Με άλλα λόγια, η Yoga λειτουργεί ως «επίθεση» στις τραυματικές εμπειρίες.

ΠΗΓΗ