fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 5 Οφέλη της σωματικής άσκησης για το μυαλό σας!

5 Οφέλη της σωματικής άσκησης για το μυαλό σας!

, ,

Το σώμα και το πνεύμα είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Όταν το σώμα σας αντιμετωπίζει πρόβλημα, το αντιλαμβάνεστε εύκολα. Τι γίνεται, ωστόσο, με τα προβλήματα του μυαλού; Τα οφέλη της άσκησης είναι αποδεδειγμένα, όχι μόνο για το σώμα αλλά και για το μυαλό και για την ψυχική σας υγεία.

Η άσκηση λειτουργεί ωφέλιμα με πολλούς τρόπους. 5 είναι οι πιο βασικοί.

1. Βελτιώνει τη διάθεση!

Κατά την άσκηση απελευθερώνονται ενδορφίνες. Είναι από τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου που δημιουργούν την αίσθηση της ευτυχίας και της ευεξίας. Με βάση αυτό, κάθε είδος άσκησης μπορεί να δράσει προληπτικά αλλά και θεραπευτικά για διάφορες ψυχικές νόσους όπως η κατάθλιψη, ανάλογα και με την κατάσταση του ασκούμενου.

2. Διασφαλίζει τον ποιοτικό ύπνο!

Επιδρά στο χρόνο αλλά κατά βάση στην ποιότητα του ύπνου. Όσο αυξάνεται η ηλικία, αυξάνεται και η επίδραση. Όλες οι ασκήσεις και ειδικά οι ασκήσεις υψηλής έντασης, λειτουργούν αποτελεσματικά για έναν ποιοτικό ύπνο. Αυτός με τη σειρά του, σηματοδοτεί και την ποιοτική σας καθημερινότητα.

3. Πολλαπλασιάζει την ενέργειά σας!

Η άσκηση όπως ξέρετε καταναλώνει την ενέργεια. Αν κάποιος είναι κουρασμένος και κάνει γυμναστική, δε θα κουραστεί επιπλέον; Η απάντηση θα σας ξαφνιάσει. Η φυσική δραστηριότητα περιορίζει τα συμπτώματα της κούρασης κατά 65%. Άρα, αν είστε κουρασμένος, η άσκηση θα σας βοηθήσει να νιώσετε καλύτερα.

4. Ενισχύει τη δύναμη του μυαλού και τη μνήμη.

Με τη σωματική άσκηση, εκκρίνονται ουσίες και πρωτεΐνες που συμβάλλουν στην υγεία και στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος. Επίσης, ενισχύονται διεργασίες που σχετίζονται με την γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου. Αυτό σημαίνει πιο γρήγορη επεξεργασία πληροφοριών και ενισχυμένη λειτουργία της μνήμης.

5. Ανακουφίζει από άγχος και στρες.

Η άσκηση αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο και επηρεάζει σημεία που σχετίζονται με το συναίσθημα και την ψυχολογία σας. Οι κατάλληλες μέθοδοι και ειδικά η αερόβια άσκηση, μπορούν να συμβάλλουν στην μείωση του άγχους. Επίσης βοηθούν, γενικά, το μυαλό να ανταπεξέρχεται πολύ καλύτερα ακόμη και όταν αγχώνεστε ή στρεσάρεστε.

Η άσκηση δε θα λύσει όλα σας τα προβλήματα. Ούτε αποτελεί το φάρμακο για όλες τις νόσους. Ωστόσο, τα οφέλη της είναι σημαντικά για το σύνολο του οργανισμού και για το μυαλό. Επιλέγοντας να ασκείστε συστηματικά, διαμορφώνονται πολύ καλύτεροι όροι για να προλάβετε και να αντιμετωπίσετε ενδεχόμενες ασθένειες, τραυματισμούς και δυσλειτουργίες.

Ασκηθείτε για το σώμα σας! Ασκηθείτε περισσότερο για την ψυχική και πνευματική σας ισορροπία!

 

Βιβλιογραφία

1. Guszkowska M.. Effects of exercise on anxiety, depression and mood [in Polish] Psychiatr Pol. 2004;38:611–620.

2. Berchtold NC, Castello N, Cotman CW. Exercise and time-dependent benefits to learning and memory. Neuroscience. 2010;167:588–597.

 

Enable Notifications    OK No thanks