fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Η περιορισμένη κινητικότητα δε σημαίνει ακινησία! 3 Ιδανικά είδη προπόνησης!

Η περιορισμένη κινητικότητα δε σημαίνει ακινησία! 3 Ιδανικά είδη προπόνησης!

Τραυματισμοί, ασθένειες και αναπηρίες, τα επιπλέον κιλά και άλλες καταστάσεις χρόνιες και μη, μπορούν να οδηγήσουν σε περιορισμένη δυνατότητα κίνησης. Η άσκηση με κινητικά προβλήματα μοιάζει ακατόρθωτη, ωστόσο δεν είναι. Δεν απαιτείται πλήρης κινητικότητα για να μπορείτε να ασκείστε. Στην πραγματικότητα, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, την τρέχουσα φυσική κατάσταση και αν έχετε ασκηθεί στο παρελθόν ή όχι, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ξεπεράσετε τα προβλήματα κινητικότητας και να αποκομίσετε τα σωματικά, πνευματικά και ψυχικά οφέλη της άσκησης.

Είναι σημαντικό να θυμάστε πως κάθε είδος γυμναστικής μπορεί να είναι ωφέλιμο. Ακόμη και αν η άσκηση με κινητικά προβλήματα αναπόφευκτα δυσκολεύει τις αθλητικές σας επιδόσεις, υπάρχουν 3 είδη προπονήσεων που οφείλετε να δοκιμάσετε και να εντάξετε στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα για πάντα.

1. Αερόβια γυμναστική. Οι καρδιοαναπνευστικές ασκήσεις αυξάνουν τον καρδιακούς παλμούς και την αντοχή σας. Η αερόβια προπόνηση περιλαμβάνει περπάτημα, τρέξιμο, ποδηλασία, χορό, τένις, κολύμπι, aqua aerobic ή aquajogging, δηλαδή, aerobic και jogging στο νερό. Για προβλήματα κινητικότητας, η άσκηση στο νερό είναι ιδιαίτερα ευεργετική. Υποστηρίζει το σώμα και μειώνει τον κίνδυνο καταπόνησης των μυών και των αρθρώσεων. Ακόμη κι αν είστε σε καρέκλα ή αναπηρικό καροτσάκι, η αερόβια γυμναστική είναι από τις ιδανικότερες επιλογές.

2. Προπόνηση δύναμης. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης με τη χρήση αντιστάσεων (αλτήρες, λάστιχα, ελεύθερο σώμα κλπ.) ενισχύουν τη μυϊκή και οστική μάζα, βελτιώνουν την ισορροπία και προλαμβάνουν πτώσεις και τραυματισμούς. Εάν έχετε περιορισμένη κινητικότητα στα πόδια σας, η προπόνησή σας θα εστιάσει στο άνω μέρος του σώματος. Αντίστοιχα, εάν έχετε τραυματισμό στον ώμο, για παράδειγμα, η μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στην ενδυνάμωση των ποδιών και του πυρήνα σας.

3. Προπόνηση ευλυγισίας. Οι διατάσεις θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε κατά πολύ το εύρος των κινήσεων σας, να προφυλαχθείτε από τραυματισμούς και να αντιμετωπίσετε πόνους και δυσκαμψίες. Ακόμα και αν έχετε περιορισμένη κινητικότητα στα πόδια σας, οι διατάσεις και οι ασκήσεις ευλυγισίας θα είναι πολύ χρήσιμες για την πρόληψη ή την καθυστέρηση της περαιτέρω μυϊκής ατροφίας. Το Pilates και η Yoga είναι τα κατάλληλα είδη γυμναστικής και ήρθε η ώρα να τα δοκιμάσετε.

Φροντίστε να είστε σε τακτική επικοινωνία με το γιατρό ή τον φυσιοθεραπευτή σας και να απευθύνεστε σε εξειδικευμένους και αξιόπιστους ειδικούς της άσκησης, γυμναστές και Personal Trainers.

Προτεραιότητά σας είναι πάντα η ασφάλεια!

Σταματήστε την άσκηση αν αισθανθείτε πόνο, ζαλάδα ή οποιαδήποτε ενόχληση.
Αποφύγετε την καταπόνηση των ήδη τραυματισμένων σημείων.
Αφιερώστε χρόνο στην προθέρμανση, την αποθεραπεία και τις διατάσεις.
Μένετε ενυδατωμένοι.
Φροντίστε για τον κατάλληλο ρουχισμό.

Αντιμετωπίστε τις δυσκολίες που θα προκύψουν και να είστε περήφανοι για κάθε σας κατόρθωμα ή για την προσπάθεια σας.

Είναι λογικό να απογοητεύεστε με τις δραστηριότητες που δεν μπορείτε να κάνετε. Είναι, όμως, αναγκαίο να βρείτε ή να δημιουργήσετε αυτές που μπορείτε!

Βιβλιογραφία1. Van Straaten MG, Cloud BA, Morrow MM, Ludewig PM, Zhao KD. Effectiveness of home exercise on pain, function, and strength of manual wheelchair users with spinal cord injury: a high-dose shoulder program with telerehabilitation. Arch Phys Med Rehabil. 2014 Oct;95(10):1810-1817.e2. doi: 10.1016/j.apmr.2014.05.004. Epub 2014 Jun 2.
PMID: 24887534
Enable Notifications    OK No thanks