fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 4 Τρόποι να βελτιώσετε τη διατροφή μετά την άσκηση

4 Τρόποι να βελτιώσετε τη διατροφή μετά την άσκηση

,

Διατροφή και άσκηση πάνε μαζί. Όταν συνδυάζονται σωστά, η φυσική σας κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά. Η κατάλληλη διατροφή αμέσως μετά την άσκηση είναι πολύ βασική και όχι μόνο για καλύτερα αποτελέσματα. Μειώνεται ο κίνδυνος τραυματισμών, επιταχύνεται η αποκατάσταση, προετοιμάζεστε σωστά για την επόμενη προπόνηση.

4 είναι οι βασικοί παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για μια σωστή διατροφή μετά την άσκηση.

1. Τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά σε ισορροπία. Οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες και τα λίπη, είναι ό, τι ακριβώς χρειάζεται ο οργανισμός σας μετά την άσκηση. Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για την επούλωση και την ενδυνάμωση των μυών. Οι υδατάνθρακες είναι ιδανικοί για να ξαναγεμίσετε τις ενεργειακές σας αποθήκες. Τα λίπη βοηθάνε στην ανάπτυξη της μυϊκής μάζας.

2. Το κατάλληλο timing. Τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά για να συμβάλλουν σωστά είναι σημαντικό να καταναλωθούν την κατάλληλη στιγμή. Για την ακρίβεια το συντομότερο δυνατόν. Το χρονικό όριο των 45 λεπτών μετά την άσκηση είναι ιδανικό. Δε χρειάζεται να τηρείται με απόλυτη αυστηρότητα αλλά να μην ξεπερνάει τις 2 ώρες.

3. Ο κατάλληλος συνδυασμός . Τα γεύματα που περιέχουν συνδυαστικά πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπη είναι πολλά και πάρα πολύ γευστικά. Επιλέξτε τα πιο εύπεπτα (π.χ. ζυμαρικά,κοτόπουλο, αβοκάντο) ώστε να επισπεύσετε την πρόσληψη των θρεπτικών ουσιών. Η ποσότητα εξαρτάται από το είδος και την ένταση της άσκησης.

4. Η  ενυδάτωση. Όταν ιδρώνετε κατά τη διάρκεια της άσκησης, χάνετε νερό και ηλεκτρολύτες. Είναι σημαντικό, τα υγρά στο σώμα σας, να αναπληρώνονται άμεσα. Βοηθούν στην αποκατάσταση αλλά και στην επόμενη προπόνηση. Η σωστή ενυδάτωση, δημιουργεί το κατάλληλο περιβάλλον στο σώμα ώστε τα αποτελέσματα της άσκησης να βελτιστοποιηθούν.

Ο συνδυασμός του συνόλου των παραγόντων θα οδηγήσει σε πιο άμεσα και ουσιαστικά αποτελέσματα. Επίσης θα ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο καταπόνησης του οργανισμού σας.

Κάνατε το πρώτο βήμα όταν ξεκινήσατε να γυμνάζεστε. Το επόμενο, είναι η σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Ήρθε η ώρα να το κάνετε και αυτό!

Βιβλιογραφία

  1. Leutholtz B, Kreider R. Exercise and sport nutrition. In: Wilson T, Temple N, editors. Nutritional health. Totowa: Humana Press; 2001. pp. 207–239.
  2. Williams MH. Nutrition for health, fitness, and sport. Dubuque: ACB/McGraw-Hill; 1999.
  3. Kreider R, Leutholtz B, Katch F, Katch V. Exercise & sport nutrition. Santa Barbara: Fitness Technologies Press; 2009.

 

Enable Notifications    OK No thanks