Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εκπαιδευτικά σεμινάρια γυμναστών

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Οι σκέψεις και οι συμπεριφορές σας είναι αυτά που θα σαν κάνουν να αποκτήσετε το ιδανικό βάρος

Οι σκέψεις και οι συμπεριφορές σας είναι αυτά που θα σαν κάνουν να αποκτήσετε το ιδανικό βάρος

Διατροφή. Νερό. Ύπνος. Αναπνοή. Κίνηση. Οι βασικές μας ανάγκες. Αυτά δεν έχουν αλλάξει από τότε που ο πρώτος άνθρωπος πάτησε το πόδι του πάνω στη γη.

Αυτό που έχει αλλάξει, όμως, είναι ο κόσμος γύρω μας. Απομακρύνουμε το αίσθημα της δίψας με ζαχαρούχα ποτά ενώ καθόμαστε σε μοντέρνα γραφεία, χωρίς να εγκαταλείψουμε το αυτοκίνητο μας. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε καθισμένοι σχεδόν όλη μέρα!

Τροφή για σκέψη

Οι άνθρωποι δεν τρώνε μόνο για να επιβιώσουν, αλλά και γιατί το απολαμβάνουν. Ανέσεις φαγητού μας προκαλούν ευτυχία και μας βοηθάνε να απομακρύνουμε το άγχος της ημέρας. Γελάμε, κάνουμε φίλους και συναναστρεφόμαστε με τους παλιούς γύρω από ένα τραπέζι φαγητού. Πολύ λίγα πράγματα ενισχύουν την διάθεση όπως το φαγητό – η μυρωδιά του φρέσκου ψωμιού, το πικάντικο άρωμα μίας καλοψημένης μπριζόλας και ένας καφές το πρωί.

Το φαγητό είναι ουσιώδες στην καλοζωία. Αλλά είναι πολλά περισσότερα. Η κατανόηση του πώς συμπεριφερόμαστε γύρω από το φαγητό και γιατί κάνουμε αυτές τις επιλογές θα σας κάνει να δημιουργήσετε μία καλή σχέση με το φαγητό. Αυτό είναι που μας κάνει να αποδίδουμε καλύτερα με ένα υγιές βάρος, ή μπορεί να μας κάνει να πάρουμε βάρος ή να αποκτήσουμε προβλήματα υγείας. Η διατήρηση ενός υγιούς βάρους ή η απώλεια κιλών (για όσους απαιτείται) είναι μία πρόκληση πολλών σύγχρονων ανθρώπων.

Η πανδημία των κιλών

Σήμερα, ένας στου δύο ανθρώπους είναι υπέρβαρος ή παχύσαρκος από το 1980. Ο τρόπος ζωής, η υπερφαγία, τα νόστιμα και πλουσιοπάροχα γεύματα γεμάτο αλάτι ή ζάχαρη είναι όλα αιτίες. Μία ολόκληρη γενιά ενηλίκων, συγκεκριμένα 2 δισεκατομμύρια, τώρα έχουν ένα σώμα που δεν είναι ικανοποιημένοι και έχουν αρνητικά συναισθήματα.

Οι ασθένειες που είναι σχετικές με την παχυσαρκία προκαλούν περίπου 3.4 χιλιάδες θανάτους κάθε χρόνο. Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι αυτοί οι θάνατοι θα μπορούσαν να αποφευχθούν, μόνο με μερικές μικρές αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες. Ας επιστρέψουμε πίσω στις βασικές ανάγκες: νερό, ύπνος, κίνηση.

Το μυαλό είναι αυτό που έχει σημασία

Η ερώτηση είναι: Γιατί πολλοί άνθρωποι παλεύουν να χάσουν κιλά; Είναι πιθανόν όλο αυτό να είναι συνδεδεμένο με τη σκέψη. Θυμηθείτε, η απόκτηση κιλών τείνει να συμβαίνει σε μεγάλο διάστημα. Γιατί, τότε, σκεφτόμαστε ότι πρέπει να χάσουμε  τα κιλά που πήραμε στα τόσα χρόνια, μέσα σε ένα βράδυ;

Η απώλεια κιλών με υγιή τρόπο είναι μία αργή διαδικασία. Οι ειδικοί επιστήμονες στην απώλεια κιλών λένε ότι όσο πιο αργά, τόσο καλύτερα. Φυσικά αυτό ισχύει μόνο εάν θέλετε να τα διατηρήσετε. Μόνο 0,5 – 1 kg την εβδομάδα είναι αρκετό για να σιγουρευτείτε ότι το σώμα σας δεν μπορεί να συνεχίσει χωρίς τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και δεν ζητάει τροφή όλη την ώρα.
Ας είμαστε ειλικρινείς… Οι δίαιτες που σας υπόσχονται την απώλεια 6 κιλών σε μία εβδομάδα, φαίνεται να είναι μία εύκολη διαδικασία. Αυτά τα προγράμματα προκαλούν γρήγορες αλλαγές, οι οποίες είναι δύσκολο να διατηρηθούν. Τι θα γίνει εάν σταματήσετε; Χωρίς καμία έκπληξη, θα πάρετε πάλι όλα τα κιλά που χάσατε!

motivation1

Το παιχνίδι των αριθμών

Εκτός από το γεγονός ότι η απώλεια κιλών είναι μία αργή διαδικασία που συμπεριλαμβάνει υγιεινή διατροφή, το πιο σημαντικό είναι η σπουδαιότητα της αντιμετώπισης του αριθμού των κιλών στη ζυγαριά. Ένα χαρακτηριστικό της αργής απώλεια κιλών είναι ότι τα αποτελέσματα θα είναι τόσο διακριτικά που θα ελπίζετε συνεχώς για κάτι καλύτερο και θα αμφιβάλλετε εάν αυτή η διαδικασία αξίζει τον κόπο.
Οι άνθρωποι που έχουν χάσει επιτυχώς τα περιττά κιλά με αργές διαδικασίες και τα διατήρησαν ανέφεραν ότι η προσκόλληση σε τακτικές διατήρησης του βάρους (και συχνή χρήση ζυγαριάς) τους βοηθούσε να βρίσκονται στο σωστό δρόμο και να είναι υπεύθυνοι και αυτό τους επέτρεπε να αλλάζουν διαρκώς χωρίς να χάνουν το μέτρο. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει απόκτηση μάχης με τη ζυγαριά. Η συμβουλή μας;

➤ Ζυγιστείτε κάθε εβδομάδα

➤ Χρησιμοποιήστε την ίδια ζυγαρία κάθε φορά που ζυγίζεστε, βγάλτε τα παπούτσια σας και τα περιττά ρούχα

➤ Ζυγιστείτε την ίδια ημέρα και την ίδια ώρα κάθε εβδομάδα

Ευχαριστίες

Πολλοί παράγοντες επηρεάζουν τη σχέση σας με το φαγητό: κουλτούρα, οικογενειακή υποστήριξη, οικονομικό επίπεδο και φυσικά η διάθεση. Εμείς, μερικές φορές, χρησιμοποιούμε το φαγητό ως μηχανισμό άμυνας, όταν νιώθουμε εκτός ελέγχου και γεμάτοι άγχος. Ξεκινήστε από την κατανόηση του εαυτού σας, της ζωής σας και των σκέψεων σας γύρω από το φαγητό.

Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε; Αυτό είναι το βήμα No1. Πρέπει να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας και να ξέρετε αυτό που θέλετε να πετύχετε. Καμία αμφιβολία σχετικά με την απώλεια κιλών δεν θα πρέπει να σας κρατάει πίσω. Η καλύτερη ώρα να ζυγιστείτε είναι όταν είστε ήρεμοι. Εάν το προσπαθήσετε όταν είστε σε άγχος, δεν θα έχετε καλά αποτελέσματα.

Check list

Τί πρέπει να ξέρετε; Να ξέρετε ότι είστε έτοιμοι, κατανοήστε τις συνήθειες σας και τις συμπεριφορές σας που δεν υποστηρίζουν την απώλεια κιλών, όπως για παράδειγμα τα καταστήματα φαγητών που πάτε ή τα μέρη που κρύβετε το φαγητό σας. Κατανοήστε του στόχους σας – να έχετε ρεαλιστικούς στόχους και σύντομους. Οι σύντομοι στόχοι είναι ευκολότεροι στην επιτυχία απ’ ότι οι μακροχρόνιοι στόχοι- η απώλεια ενός κιλού αντί για δώδεκα σε τρείς μήνες. Η επίβλεψη του εαυτού σας και όλης της διαδικασίας, μία φορά την εβδμάδα, είναι αρκετά ουσιώδεις διαδικασίες.

Επιπλέον tips για την απώλεια κιλών:
1. Καθημερινή άσκηση
2. Περιορίστε τις ώρες μπροστά σε οθόνη
3. Να έχετε την καθοδήγηση σχετικά με το πλάνο διατροφής σας
4. Να τρώτε καθημερινά πρωινό

Η απάντηση του ειδικού

Η απώλεια κιλών είναι κάτι μοναδικό σε κάθε άτομο – αυτό που δουλεύει σε κάποιον δεν είναι απαραίτητο ότι δουλεύει και σε εσάς. Είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε έναν διαιτολόγο, ο οποίος θα σας δώσει ένα κατάλληλο πλάνο διατροφής και θα σας βοηθήσει να έχετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Πισωγυρίσματα συμβαίνουν. Μην σας σταματάνε. Οι σκέψεις όπως «Απέτυχα!», «Είναι δύσκολο» ή «Δεν μπορώ να το κάνω» θα πρέπει να σταματήσουν. Συνεχίστε αλλά μην είστε απαισιόδοξοι. Επιβραβεύστε τον εαυτό σας κάθε φορά που χάνετε κιλά. Μπορείτε να απολαμβάνετε νόστιμα φαγητά και να τρώτε κανονικά.

Μικρά κέρδη, μεγάλες βελτιώσεις

Για να σας ενθαρρύνουμε, η ποσότητα των κιλών που πρέπει να χάσετε, για να είστε υγιείς, είναι συνήθως 5 με 10% του συνολικού σας βάρους. Συνήθως είναι πιο λίγα από αυτά που νομίζετε. Κανείς δεν λέει ότι πρέπει να σταματήσετε εκεί, αλλά ίσως είστε πιο κοντά στο υγιές απ’ ότι νομίζετε – αυτό σημαίνει μία μικρή αλλαγή της σκέψης και της συμπεριφοράς γύρω από το φαγητό.

ΠΗΓΗ