Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εκπαιδευτικά σεμινάρια γυμναστών

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Πρωινή γυμναστική και μεταβολισμός

Πρωινή γυμναστική και μεταβολισμός

Μερικοί ειδικοί του fitness προτείνουν ότι η πρωινή γυμναστική ενισχύει τον μεταβολισμό και βοηθάει στην καύση των θερμίδων.

Βασικός μεταβολισμός

Ο μεταβολισμός είναι το συνολικό άθροισμα της ενέργειας που καταναλώνει το σώμα σας κάθε μέρα. Καίτε λιγότερες θερμίδες κατά την ξεκούραση και περισσότερες όταν είστε δραστήριοι. Όσο πιο πολλές δραστηριότητες κάνετε μέσα στην ημέρα, τόσο πιο υψηλό μεταβολισμό έχετε. Επίσης, η σύσταση του σώματος σας παίζει καίριο ρόλο στον μεταβολισμό. Η μυϊκή μάζα απαιτεί περισσότερη ενέργεια από τον οργανισμό, ακόμα και κατά την ξεκούραση. Αυξήστε το ποσοστό της μυϊκής σας μάζας και με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσετε τον μεταβολισμό σας.

Άσκηση και Μεταβολισμός

Η άσκηση, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, επιταχύνει τον μεταβολισμό, ο οποίος παραμένει σε υψηλά επίπεδα και μετά την άσκηση. Η πρωινή γυμναστική βοηθάει στην καύση περισσότερων θερμίδων, αλλά τα υψηλά επίπεδα του μεταβολισμού σταδιακά θα κατεβαίνουν. Αντίθετα, ένα πρόγραμμα με αντιστάσεις οποιαδήποτε άλλη στιγμή της ημέρας βοηθάει στην αύξηση της μυϊκής μάζας, επιταχύνοντας τον μεταβολισμό.

Οι φυσιολογικοί ρυθμοί του σώματος σας

Κάθε άτομο έχει του δικούς του μεταβολικούς ρυθμούς, οι οποίοι καθορίζουν τα επίπεδα της ενέργειας καθημερινά. Αυτοί οι ρυθμοί εξαρτώνται από τις ορμόνες και είναι γενετικά προσδιορισμένοι. Αυτός είναι ο λόγος που σε κάποιους τα επίπεδα ενέργειας πέφτουν κατά το μεσημέρι και σε άλλους εμφανίζονται προβλήματα στον ύπνο (π.χ. αϋπνίες). Σε μία έρευνα που διεξήχθη το 2004 από το American College of Chest Physicians, οι επιστήμονες βρήκαν ότι για τα περισσότερα άτομα, η λειτουργία των μυών είναι πιο αποδοτική αργά το απόγευμα. Η συγκεκριμένη έρευνα προτείνει ότι η άσκηση είναι πιο αποδοτική εκείνη τη στιγμή της ημέρας και όχι το πρωί.

Διατροφή και μεταβολισμός

Εάν θέλετε να ενισχύσετε τον μεταβολισμό σας το πρωί, θα πρέπει να φάτε ένα καλό πρωινό. Ένα πρωινό που συνδυάζει υδατάνθρακες (πχ. φρούτα, προϊόντα ολικής αλέσεως) είναι ιδανικό για το ”ξύπνημα” του μεταβολισμού. Επίσης, τα συχνά γεύματα (5-6) μέσα στην ημέρα βοηθούν στη διατήρηση των υψηλών επιπέδων του μεταβολισμού. Η παράβλεψη γευμάτων, αντίθετα, θα προκαλέσει πτώση του μεταβολισμού.

Πλεονέκτημα της πρωινής γυμναστικής

Ένα πλεονέκτημα της πρωινής γυμναστικής είναι ότι τοποθετείται η εκγύμναση στην κορυφή των προτεραιοτήτων σας και με αυτό τον τρόπο επηρεάζονται τόσο οι διατροφικές επιλογές σας όσο και οι καθημερινές δραστηριότητες. Εάν όμως δεν είστε πρωινός τύπος και το πρωινό ξύπνημα σημαίνει απώλεια ύπνου, τότε δεν ισχύουν τα παραπάνω. Η στέρηση ύπνου θα ”αναταράξει” το σώμα και τον μεταβολισμό σας.

Για να γίνουμε πιο σαφείς, η καλύτερη ώρα για προπόνηση είναι η ώρα που εσείς νιώθετε καλύτερα.

ΠΗΓΗ