Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εκπαιδευτικά σεμινάρια γυμναστών

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Μήπως αυτό που σου λείπει είναι το κίνητρο;

Μήπως αυτό που σου λείπει είναι το κίνητρο;

Είσαι από εκείνους, που ενώ θέλουν να αθλούνται σε πιο σταθερή βάση, δυσκολεύονται να βρουν το κίνητρο;

Κάθε φορά που κάποιος ξεκινά τη γυμναστική είναι γεμάτος αποφασιστικότητα και ενθουσιασμό, στην πορεία όμως αρχίζει να βαριέται, το ενδιαφέρον του μειώνεται, το ίδιο και οι επισκέψεις του στο γυμναστήριο.

Είτε κάποιος αθλείται σε ερασιτεχνικό είτε σε επαγγελματικό επίπεδο, η σημασία και η σπουδαιότητα των κινήτρων σε ότι αφορά την επίτευξη των στόχων του είναι θεμελιώδους σημασίας. Χωρίς την ύπαρξη ισχυρών κινήτρων-οδηγών είναι αδύνατον να πραγματοποιήσει κάποιος οποιαδήποτε σημαντική επίδοση στον χώρο του αθλητισμού, σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο. Θα τολμούσε δε να ισχυριστεί κανείς πως η οποιαδήποτε αθλητική (και όχι μόνο…) προσπάθεια δεν είναι ουσιαστικά πραγματοποιήσιμη χωρίς την ταυτόχρονη και παράλληλη παρουσία έστω και ενός στοιχειώδους κινήτρου.

Το μυστικό είναι ένα: Πρέπει να το θέλεις πολύ. Η απλή λογική λέει πως ακόμα και αν βαλεις το ξυπνητήρι μία ώρα νωρίτερα το πρωί να πας για τρέξιμο… Μια μέρα. Δύο μέρες. Την Τρίτη μέρα, απλά κλείνεις το ξυπνητήρι. Το κίνητρο της μιας ώρας παραπάνω ύπνου είναι ισχυρότερο από το τζόγκινγκ μέσα στο κρύο, αξημέρωτα.

Επιστήμονες σαν τους ψυχολόγους ή τους οικονομολόγους, είναι ειδικοί στο να ξεκλειδώνουν «εγκλωβισμένες» ανάγκες και να τις μετατρέπουν σε έννοιες του τύπου: “Θέλω –και αφού θέλω, μπορώ”.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να σε βοηθήσουμε

  • Αντάμειψε τον εαυτό σου μετά την προπόνηση: Κάθε φορά που πετυχαίνεις κάποιον από τους στόχους σου καλό θα είναι να επιβραβεύεις τον εαυτό σου χωρίς φυσικά να προχωράς σε υπερβολές.
  • Βρες ένα “ταίρι” που θα θέλει να αρχίσει γυμναστική: Δεν υπάρχει καλύτερο έναυσμα! Θα υποκινεί ο ένας τον άλλο.
  • Κατέβασε την αγαπημένη σου μουσική για την προπόνηση: Επειδή όπως και να το κάνουμε όταν ξαναρχίζεις γυμναστική είναι αρκετά κουραστικό και επίπονο καλό θα είναι να βρεις τρόπους να “απαλύνεις” την διαδικασία. Με αυτό τον τρόπο δεν επικεντρώνεσαι στο πόσο κουράζεσαι αλλά αφήνεσαι στο ρυθμό της μουσικής!
  • Κράτησε τις προπονήσεις: Την επόμενη φορά που θα ξεφυλλίζεις ένα περιοδικό, κράτησε όλες τις προπονήσεις που σου φαίνονται ενδιαφέρουσες και βάλτες μέσα σε ένα φάκελο. Καλύτερα είναι να κρατάς την ηλεκτρονική τους μορφή στο κινητό ή στο tablet σου. Μερικές φορές μπορεί να είναι πολύ εύκολο να πέσουμε στην παγίδα του να κάνουμε τις ίδιες ασκήσεις κάθε εβδομάδα.. το οποίο μπορεί να σε κάνει να βαρεθείς. Μου αρέσει να ανατρέχω σε αυτό το φάκελο μου όταν θέλω κάτι νέο.
  • Επέλεξε ένα ομαδικό μάθημα: Υπάρχουν τόσα πολλά καλά μαθήματα εκεί έξω. Μην πιαστείς να κάνεις την ίδια παλιά προπόνηση κάθε εβδομάδα. Β Α Ρ Ε Τ Ο ! Δοκίμασε μια δροσερή νέα προπόνηση spinning, μάθημα χορού, cross-fit… ρίξε μια ματιά στο χώρο και κάνε το παιχνίδι να βρεις τους ανθρώπους που είναι ειδικοί σε αυτή τη συγκεκριμένη μέθοδο προπόνησης. Υπάρχει πραγματικό κίνητρο στο να βλέπεις τους άλλους να διαπρέπουν στο στοιχείο τους, ξεσηκώνοντας και εσένα!
  • Ημερολόγιο Fitness: Το αποκαλώ αυτό το προσωπικό μου βιβλίο κατορθωμάτων fitness. Αν ξέρω ότι καταγράφω μια προπόνηση, κάνω περισσότερα και δουλεύω σκληρότερα. Κανένας δεν βλέπει το ημερολόγιο μου εκτός από εμένα, αν και είσαι ελεύθερος να το μοιραστείς με άλλους αν θέλεις. Όχι μόνο σε κινητοποιεί να κάνεις περισσότερα αν πρόκειται να τα καταγράψεις, αλλά είναι και πηγή έμπνευσης να κοιτάς πίσω στις παλιές προπονήσεις που ήταν ιδιαίτερα σκληρές. Είναι επίσης ένας καλός τρόπος να παρακολουθείς την πρόοδό σου. Αν κάνεις τις ίδιες προπονήσεις που κατέγραφες ένα χρόνο πριν και έχεις κολλήσει, τότε ίσως αυτός μπορεί να είναι ένας λόγος που δεν βλέπεις την πρόοδο που θέλεις.
  • Βάλε στόχους: Όλοι χρειαζόμαστε να έχουμε στόχους. Είτε είναι να δείχνουμε είτε να κερδίσουμε έναν αγώνα, είτε να ολοκληρώσουμε ένα τρέξιμο πέντε χιλιομέτρων, ή να χάσουμε περιττά κιλά, ή να φορέσουμε το αγαπημένο μας κολλητό τζιν και να είναι τέλειο στο σώμα μας ..βάλε ένα στόχο. Οι στόχοι κινητοποιούν!
  • Άλλαζε την ώρα της προπόνησής σου: Μια φορά στο τόσο, απλά δοκίμασέ το. Η ενέργεια αλλάζει κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Θέσε ρεαλιστικούς στόχους: Αν θέσεις πολύ υψηλούς, σχεδόν ανέφικτους στόχους το πιθανότερο είναι ότι θα απογοητευτείς και θα τα παρατήσεις.
  • Μην αντιμετωπίζεις το γυμναστήριο σαν καφετέρια: Οι hardcore αθλητές των «σιδεράδικων» το έλεγαν πάντα: το γυμναστήριο είναι για άθληση, όχι για κουβέντα. Υπάρχουν ωστόσο και εκείνοι που κυκλοφορούν με τις πετσέτες στα χέρια και βαριούνται να κάνουν έστω και μια επανάληψη. Μην γίνεις κι εσύ ένας τουρίστας. Το «μπλα-μπλα», είναι για την καφετέρια, όχι το γυμναστήριο. Η άσκηση απαιτεί συγκέντρωση και αφοσίωση. Ακόμα, το να σχολιάζεις κάθε 3 λεπτά σε status και να ανταλλάζεις μηνύματα από το smartphone, δεν το λες και άσκηση. Μάλλον χάσιμο χρόνου το λες. Καλύτερα το κινητό να μείνει στο σάκο σου.

 

Καλή αρχή!