Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εκπαιδευτικά σεμινάρια γυμναστών

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Μεταβολικό σύνδρομο

Μεταβολικό σύνδρομο

Το 35% περίπου των ενηλίκων στις ΗΠΑ έχουν μεταβολικό σύνδρομο, ένα σοβαρό ιατρικό πρόβλημα που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού και διαβήτη. Ένα άτομο με μεταβολικό σύνδρομο έχει διπλάσιες πιθανότητες να πάθει καρδιακό επεισόδιο και περίπου 5 φορές πιο πιθανό να εμφανίσει διαβήτη τύπου 2 συγκριτικά με ένα άτομο που δεν έχει αυτό το σύνδρομο.

Τι είναι το μεταβολικό σύνδρομο;

Το μεταβολικό σύνδρομο δεν είναι μία συγκεκριμένη ασθένεια, αλλά μία σειρά παραγόντων. Πάσχετε από μεταβολικό σύνδρομο εάν έχετε 3 ή παραπάνω από τα παρακάτω:

➤ Μεγάλο αριθμό περιμέτρου μέσης (πάνω από 35 inches σε γυναίκες και πάνω από 40 inches στους άντρες)

➤ Υψηλά τριγλυκερίδια (εντοπισμένο λίπος στο αίμα) ή έχετε ήδη λάβει θεραπεία για να ”ρίξετε” το επίπεδο των τριγλυκεριδίων (≥150mg/dL)

➤ Χαμηλή καλή χοληστερόλη (HDL) (<40mg/dL στους άντρες και <50mg/dL στις γυναίκες)

➤ Υψηλή αρτηριακή πίεση (≥135/≥85) ή έχτε ήδη λάβει θεραπεία για να ”ρίξετε” την πίεση σας

➤ Αυξημένα σάκχαρα στο αίμα (ή προ-διαβήτης) (≥110 mg/dL)

Πως να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης μεταβολικού συνδρόμου

Σας έχουμε καλά νέα! Το μεταβολικό σύνδρομο σχετίζεται αρκετά με τις επιλογές στην καθημερινότητα μας. Εάν κάνετε μία υπόσχεση για επιλογή ενός υγιεινού τρόπου ζωής, τότε μπορείτε να θεραπεύσετε την κατάσταση ή να προλάβετε την εμφάνιση του συνδρόμου. Εδώ θα βρείτε 10 βήματα που θα σας βοηθήσουν στο ξεκίνημα σας:

1. Κάντε έναν γενικό έλεγχο. Υγιείς ή όχι, εάν δεν έχετε κάνει εξετάσεις τον τελευταίο χρόνο, ήρθε η ώρα να επισκεφθείτε ένα ιατρείο. Εάν έχετε κάποιο από τα παραπάνω χαρακτηριστικά, τότε είναι καλό να προληφθείτε.

2. Λάβετε μία ιατρική συμβουλή σοβαρά και επιστρέψτε στον γιατρό σας για έναν επιπλέον έλεγχο. Εάν δεν μπορείτε να ακολουθήσετε ένα πλάνο θεραπείας, συζητήστε με τον γιατρό σας εναλλακτικούς τρόπους, καταλληλότερους για εσάς.

3. Αλλάξτε τον τρόπο ζωής σας. Ενώ τα γονίδια και η ηλικία διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο, η κύρια αιτία του μεταβολικού συνδρόμου είναι ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής.  Εάν επιλέξετε θετικές αλλαγές στο διατροφικό σας πλάνο και στην φυσική σας δραστηριότητα, μπορείτε να ”επιτεθείτε” στο μεταβολικό σύνδρομο.

4. Στοχεύστε στην απώλεια κιλών. Μπορείτε να βελτιώσετε την υγεία σας, εάν χάσετε 5-10% του σωματικού σας βάρους.  Ξεκινήστε με μικρούς στόχους.

5. Κάντε ένα σχέδιο. Σίγουρα, η απώλεια κιλών είναι αποτέλεσμα της λιγότερης πρόσληψης θερμίδων και της αύξησης της φυσικής δραστηριότητας. Πως όμως θα το κάνετε αυτό; Ξεκινήστε με σύντομους, ρεαλιστικούς στόχους που ταιριάζουν σε εσάς και στο πρόγραμμα σας.

6. Εκπαιδεύστε τον εαυτό σας στην αποδοχή των αλλαγών στο διαιτολόγιο σας. Εμπιστευτείτε τους καταλληλότερους διατροφολόγους και μείνετε συνεπείς στο πρόγραμμα σας.

7. Κρατήστε ένα χειρόγραφο ημερολόγιο της διατροφής σας. Είναι πολύ αποτελεσματική μέθοδος για απώλεια κιλών.

8.  Κινηθείτε! Δεν θα είστε υγιείς, εάν δεν κινείστε. Στοχεύστε σε 150 λεπτά μέτριας δραστηριότητας την εβδομάδα. Το περπάτημα είναι μία πολύ καλή πρόταση.

9. Βρείτε έναν σύμμαχο σε όλο αυτό : Η οικογένεια σας ή ένας καλός φίλος που υποστηρίζει τις προσπάθειες σας είναι ανεκτίμητο.

10. Μην παραλείπετε άλλα μεγάλα θέματα: Παρόλο που δεν είναι κομμάτι του μεταβολικού συνδρόμου, το κάπνισμα και η υψηλή χοληστερόλη είναι παράγοντες κινδύνου για καρδιακές ασθένειες.

 

ΠΗΓΗ