Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εκπαιδευτικά σεμινάρια γυμναστών

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Μερικά από τα οφέλη της χειμερινής κολύμβησης

Μερικά από τα οφέλη της χειμερινής κολύμβησης

Φανταστήκατε ποτέ το εαυτό σας να κάνει κολύμβηση κατά τη διάρκεια του χειμώνα; Τώρα είναι η στιγμή που θα το ξεκινήσετε! Εάν το πάρετε απόφαση, μόνο οφέλη θα αποκομίσετε.

Τί λέει η επιστήμη..

Όταν βυθίζετε το σώμα σας σε κρύο νερό, προκαλείται μία αντίδραση ”στρες” στον οργανισμό σας. Το συμπαθητικό νευρικό σύστημα ενεργοποιείται και αυξάνει την έκκρισης της ορμόνης νορεπινεφρίνης που μεταφέρεται στο αίμα. Επίσης, το κρύο νερό θα ενεργοποιήσει και το παρασυμπαθητικό σύστημα, το οποίο είναι υπεύθυνο για την ξεκούραση/ανάρρωση και αυτό μπορεί να προκαλέσει την απελευθέρωση της ντοπαμίνης και της σεροτονίνης, οι οποίες είναι υπεύθυνες για το χαμόγελο μας! Μία έρευνα στο Πανεπιστήμιο στο Οulu διερεύνησε 100 χειμερινούς κολυμβητές και τα αποτελέσματα της έδειξαν ότι η πίεση του σώματος τους είχε πέσει και γι’αυτό το λόγο ήταν πιο ανθεκτικοί στο κρύο, άρα μπορούσαν ευκολότερα να διαχειριστούν αυτή τη συνθήκη ”άγχους”.

Μειώνει τον πόνο

Ο επιστήμονας Finnish πραγματοποίησε μία άλλη έρευνα μαζί με τους ερευνητές  Leena Kokko και Virpi Ylijukuru. Σε αυτή τη μελέτη το δείγμα ήταν 33 χειμερινοί κολυμβητές, που έκαναν κατά μέσο όρο 4 φορές την εβδομάδα χειμερινή κολύμβηση και 23 άτομα που δεν έκαναν καθόλου χειμερινή κολύμβηση. Οι ερευνητές κατέληξαν στη διαπίστωση ότι οι χειμερινοί κολυμβητές είχαν περισσότερη ενέργεια και ενθουσιασμό σε σχέση με αυτούς που δεν ήταν χειμερινοί κολυμβητές. Να σημειωθεί ότι όλοι οι συμμετέχοντες που υπέφεραν από ρευματισμούς, ινομυαλγία ή άσθμα παρατήρησαν ότι τα συμπτώματά τους μειώθηκαν και δεν ένιωθαν το αίσθημα του πόνου.

 

Οφέλη της χειμερινής κολύμβησης στην υγεία

Οι παραπάνω ερευνητές ισχυρίζονται ότι τα οφέλη της χειμερινής κολύμβησης είναι τα εξής:

➢ Μεγαλύτερη αντοχή στο κρύο

➢ Λιγότερα κρυώματα

➢ Λιγότερος πόνος

➢ Καλύτερη κυκλοφορία του αίματος

➢ Χαμηλή αρτηριακή πίεση

➢ Ξεκούραστο πνεύμα

➢ Λιγότερο άγχος

➢ Ποιοτικότερος ύπνος

Σημαντική πληροφορία: Οι γιατροί δεν συνιστούν στα άτομα με αρκετά υψηλή πίεση να ξεκινήσουν χειμερινή κολύμβηση. Ωστόσο, εάν έχετε μόνο το τελευταίο διάστημα υψηλή αρτηριακή πίεση – για παράδειγμα, λόγω φόρτου εργασίας  – και δεν είναι αρκετά υψηλή, αυτή η ενασχόληση μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης – Καλό είναι πρώτα να το συζητήσετε με το γιατρό σας!

 

Χρήσιμες πληροφορίες πριν ξεκινήσετε


Πριν εισέλθετε στο κρύο νερό:

➤ Ποτέ μην είστε τελείως μόνος/η

➤ Ελέγξτε τις καιρικές συνθήκες

➤ Να είστε προσεκτικοί με τον πάγο που δημιουργείται σε μερικά σημεία του εδάφους

➤ Μπείτε ήρεμα και σταδιακά μέσα στο κρύο νερό

 

Όταν είστε μέσα στο νερό:

➤ Να αναπνέετε κανονικά

➤ Να ελέγχετε συνέχεια εάν ο φίλος/ή σας είναι σε κοντινό και προσιτό σημείο

➤ Κολυμπήστε σε ρηχά νερά

➤ Ποτέ μην κολυμπάτε σε νερά κάτω από τα οποία έχει δημιουργηθεί πάγος

 

Γενικότερα, συνιστάται να εντάξετε σταδιακά τη χειμερινή κολύμβηση στο εβδομαδιαίο πλάνο σας. Το καλύτερο είναι να συνεχίσετε την κολύμβηση και μετά τους καλοκαιρινούς μήνες!Καλή αρχή!

 

ΠΗΓΗ