fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 5 Tips διατροφής για ηλικιωμένους!

5 Tips διατροφής για ηλικιωμένους!

Μια ισορροπημένη διατροφή, είναι σημαντική για κάθε ηλικία. Ωστόσο, όσο μεγαλώνετε, το σώμα σας και οι ανάγκες του για να διατηρηθεί υγιές, αλλάζουν. Αυξάνονται οι κίνδυνοι εμφάνισης ασθενειών, όπως η οστεοπόρωση, η υψηλή πίεση του αίματος, οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ο διαβήτης τύπου 2 κ.α. Επομένως, η σωστή διατροφή για τους ηλικιωμένους έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία.

Πώς, όμως, μπορείτε να ισορροπήσετε τη διατροφή σας;

1. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Προσπαθήστε να αποφύγετε τις πολλές θερμίδες.

Φρούτα και λαχανικά, σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία. Επιλέξτε αυτά με τα πιο έντονα χρώματα που αποτελούν ένδειξη υψηλής περιεκτικότητας αμινοξέων.

Προϊόντα ολικής άλεσης, όπως οι νιφάδες βρώμης, το μαύρο ψωμί και το καστανό ρύζι.

Άπαχα ή χαμηλά σε λιπαρά γαλακτοκομικά. Δοκιμάστε γάλα ρυζιού ή σόγιας που είναι πλούσια σε βιταμίνη D και ασβέστιο.

Θαλασσινά, άπαχα κρέατα, κρέας πουλερικών και αυγά.

Όσπρια, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

2. Αποφύγετε τις κενές θερμίδες. Τα τρόφιμα, δηλαδή, που περιέχουν πολλές θερμίδες και σας δίνουν ενέργεια, χωρίς όμως να προσφέρουν επιπρόσθετα ωφέλη για τον οργανισμό. Τα πιο γνωστά παραδείγματα για τρόφιμα με «άδειες θερμίδες» είναι η επιτραπέζια ζάχαρη και η αιθανόλη (αλκοόλ).

3. Επιλέξτε τροφές χαμηλής περιεκτικότητας σε χοληστερόλη και λιπαρά. Ειδικότερα, πρέπει να αποφύγετε τα κορεσμένα και trans λιπαρά οξέα. Περιέχονται στο βούτυρο, το γάλα, το τυρί και άλλα γαλακτοκομικά, στο κρέας, σε συσκευασμένα προϊόντα, καθώς και στo junk food.

4. Μείνετε ενυδατωμένοι. Σε κάποιους ανθρώπους, μειώνεται η αίσθηση της δίψας όσο μεγαλώνουν. Ακόμη, αρκετές φαρμακευτικές αγωγές που συνηθίζονται σε προβλήματα υγείας ηλικιωμένων, καθιστούν ακόμη πιο αναγκαία την κατανάλωση υγρών. Πρέπει να πίνετε αρκετά υγρά ακόμη και αν νιώθετε ότι δεν τα χρειάζεστε.

5. Μείνετε ενεργοί. Περνώντας τα χρόνια, πολλοί χάνετε σταδιακά την όρεξή σας. Η συχνή άσκηση θα σας βοηθήσει να την επανακτήσετε.

Μεγαλώνοντας, πολλές αλλαγές στον τρόπο ζωής καθιστούν πιο δύσκολη την υγιεινή διατροφή. Ίσως, μοιάζει και ανώφελο να διορθώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες, όταν δεν το κάνατε όσο ήσασταν ακόμη νέοι. Όμως, ποτέ δεν είναι αργά και κάθε ηλικία είναι εξίσου σημαντική. Η σωστή διατροφή για τους ηλικιωμένους είναι χρήσιμη και αναγκαία. Μην υποτιμήσετε το ρόλο της στην ποιότητα της καθημερινότητάς σας.

Κερδίστε την κάθε στιγμή της ζωής σας και ζήστε την όσο καλύτερα μπορείτε.  Ειδικά σε αυτή την ηλικία, το αξίζετε περισσότερο από ποτέ.

Βιβλιογραφία

1. Clegg ME, Williams EA. Optimizing nutrition in older people. Maturitas. 2018 Jun;112:34-38. DOI: 10.1016/j.maturitas.2018.04.001. Epub 2018 Apr 4.

2. Jensen GL, McGee M, Binkley J. Jensen GL, McGee M, Binkley J. Gastroenterol Clin North Am. 2001 Jun;30(2):313-34. DOI: 10.1016/s0889-8553(05)70184-9.

Enable Notifications    OK No thanks