Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εκπαιδευτικά σεμινάρια γυμναστών

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Γιατί η άσκηση σε υψηλές θερμοκρασίες δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο πιστεύετε

Γιατί η άσκηση σε υψηλές θερμοκρασίες δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο πιστεύετε

Η νέα έρευνα αποδεικνύει το εξής:

” Οι υψηλές θερμοκρασίες ίσως σας απομακρύνουν από τους προπονητικούς σας στόχους ’’

Όσοι από εσάς έχετε πάει για τρέξιμο τις καυτές μέρες του Ιουλίου θα έχετε ήδη καταλάβει ότι η προπόνηση σε συνθήκες ζέστης και υγρασίας μπορεί να σας ρίξει το διάθεση και το επίπεδο της ενέργειας.
Πρόσφατα, μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Nebraska στην Omaha προτείνει άλλη μία επίπτωση της άσκησης σε περιβάλλον υψηλής θερμοκρασίας: επηρεάζει του μύες σε κυτταρικό επίπεδο.

Αυτό το εύρημα είναι αποτέλεσμα της πειραματικής έρευνας που διεξήχθη στο UNO’s School of Health and Kinesiology. Συγκεκριμένα οι ερευνητές μελέτησαν τον τρόπο επίδρασης των μυών στις διαφορετικές κλιματικές αλλαγές. Ειδικότερα, αναζήτησαν πως τα μιτοχόνδρια – οι παραγωγοί της ενέργειας των κυττάρων- επηρεάζονται από τις διαφορετικές θερμοκρασίες.

Γιατί αυτό είναι σημαντικό; Η δυσλειτουργία των μιτοχονδρίων διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην παχυσαρκία, στον διαβήτη, στη γήρανση και σε πολλές ακόμη συνθήκες. Ο κύριος ερευνητής (Dustin Slivka, PhD,) και η ομάδα του ήθελαν να ελέγξουν ποιες είναι οι βέλτιστες θερμοκρασίες για προπόνηση, ποια από αυτές δεν προκαλεί αυτή τη δυσλειτουργία και την εμφάνιση των ασθενειών.

” Εάν μπορούμε να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα της άσκησης τότε μπορούμε να μειώσουμε και τα αρνητικές επιδράσεις της’’

Το δείγμα της έρευνας ήταν 36 συμμετέχοντες. Αρχικά, οι ερευνητές έλαβαν δείγμα ιστού από τους μύες του κάθε συμμετέχοντα πριν, αμέσως μετά και αφού πέρασαν 4 ώρες από την άσκηση. Η άσκηση που επέλεξαν οι ερευνητές ήταν η ποδηλασία σε θάλαμο με κλιματισμό. Οι θερμοκρασίες του θαλάμου ήταν ρυθμισμένες σε τρείς συνθήκες: υψηλή θερμοκρασία (30 ºC), φυσιολογική θερμοκρασία (20 ºC) και χαμηλή θερμοκρασία (7 ºC).

Αφού λήφθηκαν τα δείγματα, οι ερευνητές μελέτησαν την αντίδραση του ιστού στις διαφορετικές θερμοκρασίες και την μεταφορά των πρωτεϊνών στα κύτταρα των μυών. Παρόλο που η έρευνα δεν είχε μεγάλη διάρκεια, τα αποτελέσματα της ήταν συνεπή: οι συμμετέχοντες απέδωσαν καλύτερα στην 3η συνθήκη, δηλαδή στις χαμηλές θερμοκρασίες (7 ºC).

” Οι συμμετέχοντες ένιωθαν πιο άνετα σε αυτές τις θερμοκρασίες. Τα πρώτα 5 λεπτά κρύωναν, αλλά στη συνέχεια, κατά την άσκηση, παρήγαγαν θερμότητα’’

Όχι μόνο αυτό, αλλά η υψηλή θερμοκρασία δεν είχε καμία θετική επίδραση στους συμμετέχοντες.

” Όταν έκαναν ποδήλατο στην 1η συνθήκη, οι συμμετέχοντες δεν είχαν καμία θετική ανταπόκριση – σαν να βρίσκονταν σε αδράνεια’’

Αυτό οφείλεται στην υγρασία, η οποία μπορεί να προκαλέσει αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος – ο ιδρώτας που παράγεται από το σώμα δεν εξατμίζεται τόσο εύκολα όσο υπάρχει υγρασία ήδη στην ατμόσφαιρα’’. Συνεπώς, δεν δροσίζονται αρκετά, πέφτουν τα επίπεδα της ενέργειας και δεν έχουν ισχυρό κίνητρο για συνέχιση της προπόνησης.

Με λίγα λόγια, οι ερευνητές αναφέρουν ότι ένα είδος άσκησης σε υψηλές θερμοκρασίες δεν έχει τόσο θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη των μιτοχονδρίων όσο έχει (η ίδια άσκηση) σε χαμηλές θερμοκρασίες. Ωστόσο, απαιτούνται περισσότερες ερευνητικές προσπάθειες που να αποδεικνύουν την παραπάνω δήλωση.

Όμως, αυτός δεν είναι ο λόγος για να απομακρυνθείτε από την γυμναστική τώρα το καλοκαίρι. Ακόμα και εάν οι προπονήσεις σας δεν είναι τόσο αποτελεσματικές στην μυϊκή ανάπτυξη, η άσκηση έχει ούτως ή άλλως αρκετά οφέλη – απομάκρυνση του άγχους, καύση θερμίδων, παραγωγή ενέργειας. Μπορείτε να κάνετε γυμναστική σε εσωτερικούς κλιματιζόμενους χώρους, έτσι ώστε να επωφεληθείτε πλήρως από αυτήν.

ΠΗΓΗ