Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εκπαιδευτικά σεμινάρια γυμναστών

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Απώλεια κιλών: Γιατί η ζυγαριά θεωρείται ο χειρότερος εχθρός σας

Απώλεια κιλών: Γιατί η ζυγαριά θεωρείται ο χειρότερος εχθρός σας

Πολλοί  άνθρωποι που ξεκινούν δίαιτα, είναι μανιακοί με την ζυγαριά. Ωστόσο, η ζυγαριά δεν είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την παρακολούθηση της προόδου σας.

Η ζυγαριά μπορεί να χαρακτηριστεί ως το μεγαλύτερο εμπόδιο που θα αντιμετωπίσετε κατά την προσπάθεια διαμόρφωσης του σώματος σας.

Φωτογραφίες προόδου και παρακίνηση

Διατηρήσετε υψηλό κίνητρο κατά τη διάρκεια της δίαιτας σας με τη χρήση φωτογραφιών προόδου:

Στην αρχή οι αριθμοί στη ζυγαριά κατεβαίνουν γρήγορα, αλλά στη συνέχεια αργούν να αλλάξουν

Όταν ξεκινάτε μία δίαιτα, θα δείτε αλλαγή στη ζυγαριά μόνο εάν αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες. Στο ξεκίνημα μίας δίαιτας και ενός προπονητικού προγράμματος υπάρχει σχεδόν πάντα υψηλό κίνητρο. Χαμογελάτε όταν βλέπετε ότι χάνετε πόντους και δεν μπορείτε να συνειδητοποιήσετε πόσο γρήγορα αυτό συμβαίνει.

Στις πρώτες εβδομάδες της νέας δίαιτας και του προπονητικού προγράμματος, το βάρος σας κατεβαίνει. Συχνά, ξεκινάτε το πρόγραμμα σας με τον περιορισμό της κατανάλωσης των κακών λιπαρών και της ζάχαρης και με ένα σωστό διατροφολόγιο (και συχνή ενυδάτωση).

Επίσης, αλλάζετε την καθημερινότητα σας και αυξάνετε την φυσική δραστηριότητα, πηγαίνοντας συχνότερα στο γυμναστήριο. Ο μεταβολισμός σας γρήγορα ξεκινά να υιοθετεί τους νέους τρόπους διατροφής, να συνηθίζει τις θερμιδικές αλλαγές και τα προγράμματα προπόνησης. Όλοι αυτοί οι παράγοντες ”αναγκάζουν” το σώμα να χάσει βάρος (και λίπος) και να αποβάλλει τα περιττά υγρά.

Ωστόσο, η προπόνηση με βάρη θα σας κάνει να αυξήσετε την μυϊκή σας μάζα. Επειδή η απώλεια κιλών σημαίνει και απώλεια υγρών και γλυκογόνου (υδατάνθρακες), στην αρχή του προγράμματος σας θα χάσετε μόνο 0,5 με 1 κιλό την εβδομάδα, ενώ καμιά φορά η ζυγαριά θα παραμένει στάσιμη – αυτή είναι η στιγμή όπου οι περισσότεροι χάνουν το κίνητρο τους.

Να είστε ψυχολογικά έτοιμοι για την στασιμότητα

Όπως προαναφέρθηκε, τις πρώτες εβδομάδες, η απώλεια κιλών γίνεται ολοένα και πιο αργή και ίσως αυτό σας απογοητεύσει και εξαντλήσει την υπομονή σας. Αρχίζοετε να σκέφτεστε ότι το σώμα σας δεν ανταποκρίνεται άλλο στις νέες συνθήκες και ότι κάτι δεν πάει καλά. Λογικά, εάν κάτι δεν πάει καλά, το σταματάτε.

Οι περισσότεροι που τα παρατούν, έχουν τις παραπάνω σκέψεις. Επομένως, ξεκινούν τις παλιές διατροφικές συνήθειες και αποκτούν τα διπλάσια κιλά από αυτά που είχαν χάσει.

Εδώ είναι το κόλπο επιτυχίας. Όταν φτάσετε σε μία στάσιμη κατάσταση (όταν η ζυγαριά έχει κολλήσει στον ίδιο αριθμό), σταματήστε την χρήση της. Η ζυγαριά είναι ένας πολύ καλός δείκτης στην αρχή, αλλά αρχίζει να μετατρέπεται σε ψυχολογικό εμπόδιο μετά από μερικές εβδομάδες.

Αντί για την ζυγαριά, μπορείτε να χρησιμοποιείτε φωτογραφίες προόδου. Ξεκινήστε από την πρώτη ημέρα της δίαιτας. Τραβήξτε μερικές φωτογραφίες κάθε 2 ή 3 εβδομάδες με την ίδια στάση και με τα ίδια ρούχα.

Εάν επιθυμείτε, μπορείτε να μετρήσετε με μεζούρα τα σημεία που θέλετε και να καταγράψετε επάνω στις φωτογραφίες. Μετρήστε τους γοφούς και το στήθος σας. Μπορείτε να προσθέσετε μετρήσεις μηρών και χεριών.

Όταν σταματήσει η απώλεια κιλών εξαιτίας της μυϊκής αύξησης και την ίδια στιγμή χάνετε λίπος, τότε οι φωτογραφίες θα σας βοηθήσουν ώστε να μην αποθαρρυνθείτε. Όχι μόνο θα έχετε εμφανή αποτελέσματα  αλλά και αλλαγές στις μετρήσεις σας.

Η διαμόρφωση του σώματος μετά το Plateau

Όταν το βάρος σας δεν μειώνεται, αυτή είναι η στιγμή που προοδεύετε. Ο αριθμός της ζυγαριάς ίσως ανέβει λίγο, εξαιτίας της αύξησης της μυϊκής σας μάζας. Κορίτσια! Μην τρομοκρατείστε! Αυτός είναι ο λόγος:

1) Οι γυναίκες δεν παράγουν την ίδια ποσότητα τεστοστερόνης με τους άντρες. Για αυτόν τον λόγο δεν αποκτάτε τόσο εύκολα εμφανείς μύες.

2) Οι μύες σας θα αποκτήσουν την  μορφή  που επιθυμείτε.

3) Κάθε πόντος στην μυϊκή ομάδα χρειάζεται κατανάλωση επιπλέον 50 θερμίδων. Επομένως 10 πόντοι = καύση 500 θερμίδων καθημερινά.

Η αύξηση της μάζας είναι το κλειδί για να διατηρήσετε τα κιλά που χάσατε και για να αποκτήσετε την επιθυμητή εμφάνιση!

fat and muscle weight

Οι μύες έχουν μεγαλύτερο βάρος απ’ ότι το λίπος

Κάτι που χρειάζεται να ξέρετε είναι ότι οι μύες έχουν μεγαλύτερο βάρος απ’ ότι το λίπος. Μην το ξεχνάτε.

Συγκρίνετε τη διαφορά στην πυκνότητα. Η πυκνότητα του μυ είναι 1.7 κιλά/λίτρο ενώ η πυκνότητα του λίπους είναι 0.92 κιλά/λίτρο. Αυτό σημαίνει ότι 1 κιλό μυϊκής μάζας καταλαμβάνει 0.59 λίτρα ενώ 1 κιλό λίπους καταλαμβάνει περίπου 1.1 λίτρο. Με λίγα λόγια, το λίπος καταλμβάνει τη διπλάσια ποσότητα (σε πυκνότητα),  συγκριτικά με τον μύ.  Για παράδειγμα, μία γυναίκα που ασχολείται με το fitness και ζυγίζει 60 κιλά θα φαίνεται πιο αδύνατη από μία γυναίκα η οποία δεν ασχολείται με το fitness και ζυγίζει 54 κιλά.

Επομένως, μην απογοητεύεστε εάν το βάρος σας δεν κατεβαίνει. Χρησιμοποιώντας τη ζυγαριά ως το μόνο εργαλείο προόδου, δεν θα έχετε αποτέλεσμα. Ρίξτε μία ματιά στις φωτογραφίες προόδου, μετρήστε με μεζούρα ακρίβειας και θα δείτε το αποτέλεσμα που επιθυμείτε!

 

ΠΗΓΗ