fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Αντιμετωπίστε το χρόνιο πόνο! 3 Εγκεκριμένοι τρόποι.

Αντιμετωπίστε το χρόνιο πόνο! 3 Εγκεκριμένοι τρόποι.

Ο χρόνιος πόνος είναι διαφορετικός από τους τυπικούς πόνους και για την αποτελεσματική αντιμετώπισή του, η διάκριση είναι αναγκαία. Το σώμα συνεχίζει να στέλνει σήματα πόνου στον εγκέφαλο ακόμη και όταν έχει παρέλθει το τραύμα ή κάποιος προφανής λόγος που να τον προκαλεί και μπορεί να διαρκέσει από εβδομάδες μέχρι και μήνες. Ο χρόνιος πόνος μπορεί να περιορίσει την κινητικότητά σας και να μειώσει την ευελιξία, τη δύναμη και την αντοχή σας. Επηρεάζει, δηλαδή όλες τις πτυχές και τις δραστηριότητες της καθημερινότητας των ασθενών και κατ’ επέκταση και την ψυχολογία τους.

Από τους πιο κοινούς τύπους χρόνιου πόνου είναι ο πόνος στη πλάτη, το σύνδρομο whiplash (συχνά ως αποτέλεσμα τραυματισμού του λαιμού), η ινομυαλγία (μια μυοσκελετική κατάσταση που χαρακτηρίζεται από διάχυτο και συνεχόμενο πόνο και κούραση) ή οι ημικρανίες και οι πονοκέφαλοι τύπου τάσεως, όπου υπάρχουν λίγες αποδείξεις για το που βρίσκεται η βλάβη στο σώμα. Μετεγχειρητικοί και μετά από τραύματα πόνοι, πόνοι από καρκίνο, αρθρίτιδες, νευρογενείς πόνοι (που προκαλούνται από νευρική βλάβη) ακόμη και ψυχογενείς πόνοι (που δεν προκαλούνται από ασθένεια, τραυματισμό ή νευρική βλάβη).

Ποιοι βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο.

– Ο χρόνιος πόνος μπορεί να επηρεάσει άτομα όλων των ηλικιών, αλλά είναι πιο συνηθισμένος στους ηλικιωμένους. Εκτός από την ηλικία, άλλοι παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης χρόνιου πόνου είναι οι τραυματισμοί, τα χειρουργεία, η παχυσαρκία και το φύλο, καθώς οι γυναίκες παρουσιάζουν μεγαλύτερα ποσοστά εμφάνισης χρόνιων πόνων.

Πώς αντιμετωπίζεται ο χρόνιος πόνος;

– Ο κύριος στόχος της θεραπείας είναι η μείωση του πόνου και η αύξηση της κινητικότητας. Αυτό σας βοηθά να επιστρέψετε στις καθημερινές σας δραστηριότητες χωρίς ενόχληση. Τα σχέδια διαχείρισης πόνου είναι ειδικά για κάθε άτομο και διαμορφώνονται με βάση τη φυσική κατάσταση του καθενός, τα συμπτώματα, τυχόν υποκείμενες καταστάσεις υγείας κλπ.

1. Φαρμακευτική αγωγή για χρόνιο πόνο.

Πολλά φάρμακα ενδείκνυνται για την αντιμετώπιση της νόσου. Από ήπια μη συνταγογραφούμενα παυσίπονα, μέχρι αντικαταθλιπτικά και οπιούχα πιο ισχυρά αναλγητικά.

2. Θεραπείες για χρόνιο πόνο.

Ορισμένες ιατρικές διαδικασίες μπορούν επίσης να παρέχουν ανακούφιση από τον χρόνιο πόνο. Μορφές ηλεκτροθεραπείας όπως η ηλεκτρική διέγερση και το νευρικό μπλοκ, ο βελονισμός ακόμη και χειρουργικές επεμβάσεις.

3. Εναλλακτικές μέθοδοι και αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Η φυσιοθεραπεία, το μασάζ, ήπιες μορφές άσκησης όπως η Yoga και το Pilates μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην ανακούφιση από χρόνιους πόνους. Επιλέξτε κάποιον εξειδικευμένο Personal Trainer, ώστε να προσεγγίσει με εξατομικευμένο και ασφαλή τρόπο την προπόνησή σας. Επίσης, μέθοδοι όπως ο διαλογισμός και η ψυχοθεραπεία θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες.

Μπορεί, λοιπόν, να μην υπάρχει θεραπεία για τον χρόνιο πόνο, αλλά η κατάσταση μπορεί να αντιμετωπιστεί με επιτυχία. Είναι σημαντικό να ακολουθήσετε τις προτεινόμενες συμβουλές διαχείρισης του πόνου, από τον ειδικό που σας παρακολουθεί, για να ανακουφίσετε τα συμπτώματα.

Επενδύστε στην υγεία σας και μην αμελήσετε τις καθημερινές συνήθειες που αγαπάτε. Έτσι θα φροντίσετε το σώμα αλλά και το πνεύμα σας.

Βιβλιογραφία

1. ACPA resource guide to chronic pain treatment: An integrated guide to physical, behavioral and pharmacologic therapy. (2016).theacpa.org/uploads/documents/ACPA_Resource_Guide_2016.pdf

2. Coping with chronic pain. (n.d.).
apa.org/helpcenter/chronic-pain.aspx

Enable Notifications    OK No thanks