fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 9 πράγματα που πιθανόν να μη γνωρίζετε για την μπανάνα
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 9 πράγματα που πιθανόν να μη γνωρίζετε για την μπανάνα

9 πράγματα που πιθανόν να μη γνωρίζετε για την μπανάνα

, ,

Από όλα τα φρούτα, οι μπανάνες έχουν τη χειρότερη φήμη. Οι άνθρωποι λένε ότι είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες, έχουν υπερβολική ζάχαρη και περιέχουν πάρα πολλές θερμίδες. Πιστεύετε ότι μπορείτε να τις καταναλώνετε ακόμα και αν θέλετε να χάσετε βάρος; Φυσικά και ναι! Εδώ βρίσκεται η αλήθεια σχετικά με αυτό το κρεμώδες γλυκό φρούτο.

  1. Πόσες θερμίδες περιέχει;

Μια μεσαία μπανάνα (μήκους περίπου 7 ιντσών) έχει 105 θερμίδες. Η Jennifer Davis , RDN, Περιφερειακή επόπτης ιατρικής διατροφής, αναφέρει πως «μια μπανάνα είναι ένα τέλειο σνακ 100 θερμίδων»

  1. Τι περιλαμβάνεται πραγματικά σε μια μπανάνα;

Περιλαμβάνονται κυρίως υδατάνθρακες και αυτό είναι πραγματικά φοβερό! (μια μεσαία μπανάνα περιέχει 27 γραμμάρια υδατανθράκων). Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή καυσίμων για τους μύες. Τους χρειάζεται το σώμα σας προκειμένου να μπορέσει να λειτουργήσει. Μια μεγαλύτερη μπανάνα ίσως να ισούται με 2 φέτες ψωμιού, ενώ μια μικρότερη ισοδυναμεί με ένα μήλο ή ένα πορτοκάλι.

  1. Είναι οι μπανάνες γεμάτες ζάχαρη;

Φυσικά και έχουν, απλά αυτή η ζάχαρη είναι τυλιγμένη σε μια υγιή συσκευασία ινών και πρωτεΐνης. Δεν περιέχουν ούτε λίπος, ούτε προστιθέμενη ζάχαρη όπως οι μπάρες πρωτεΐνης, τα μπισκότα και οι καραμέλες. Πιο συγκεκριμένα δεν περιλαμβάνουν αυτό το είδος ζάχαρης το οποίο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην υγεία.

Με την πρόσληψη των ινών από τις μπανάνες, βοηθάτε τον μεταβολισμό να λειτουργήσει καλύτερα καθώς επίσης  έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2015 από την American Journal of Clinical Nutrition υποστηρίζει πως βοηθά στην πρόληψη καρκίνου (παχέος εντέρου). Μαζί με τη ζάχαρη ο οργανισμός σας λαμβάνει και άλλες μικρές ποσότητες θρεπτικών ουσιών όπως είναι η βιταμίνη C, το μαγνήσιο, το φολικό οξύ, η βιταμίνη Α και ο σίδηρος. Οι μπανάνες είναι επίσης γεμάτες αντιοξειδωτικά.

  1. Ποια είναι η περιεκτικότητα σε κάλιο;

Σίγουρα θα έχετε ακούσει πως οι μπανάνες είναι μια καλή πηγή πρόσληψης μεταλλικού καλίου. Αυτό που πολλοί από εσάς δεν γνωρίζετε είναι πως είναι ένας ηλεκτρολύτης. Ο ρόλος του είναι να βοηθά τους μύες να συστέλλονται και να χτυπάει η καρδιά. Τόσο το νάτριο όσο και το κάλιο συνεργάζονται ώστε να μεταφέρουν το υγρό μέσα και έξω από τα κύτταρα σας. Το κάλιο είναι το κλειδί για την εξισορρόπηση της αρτηριακής πίεσης. Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2017 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αύξηση της ποσότητας του καλίου που καταναλώνεται στο πλαίσιο των θρεπτικών, φυσικών πηγών μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση και συνεπώς βοηθά στη μείωση του κινδύνου της καρδιακής και της νεφρικής νόσου.

  1. Πρέπει να τρώτε μπανάνες πριν την προπόνηση;

Εφόσον τα οφέλη είναι αρκετά, καλό θα ήταν να τρώτε πριν από την προπόνηση σας μια μπανάνα. Μια παλαιότερη μελέτη έχει αποδείξει πως η κατανάλωση μιας μπανάνας κατά τη διάρκεια της προπόνησης ήταν εξίσου αποτελεσματική με ένα ενεργειακό ρόφημα, όσον αφορά την ενίσχυση της απόδοσης. Εκτός αυτού είναι δεδομένο πως είναι πολύ πιο υγιεινή πηγή καλίου από ότι ένα ενεργειακό ρόφημα.

  1. Βοηθάει στο να καταπολεμηθεί ο πόνος στην κοιλιά;

Όχι μόνο βοηθάει, αλλά έχει αποδειχθεί στην παιδική γαστρεντερολογία, Ηπατολογία και Διατροφή ότι οι μπανάνες περιέχουν ίνες οι οποίες αποτρέπουν τον πόνο και βοηθάνε στην δυσκοιλιότητα. Επίσης το κάλιο βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων νατρίου, μειώνοντας τα φουσκώματα.

  1. Θα πρέπει να συνοδεύεται από κάτι άλλο;

Όχι απαραίτητα. Αν έχετε διαβήτη τύπου 2, καλό θα ήταν να τη συνοδεύεται από κάποια πηγή πρωτεΐνης όπως το βούτυρο από καρύδια έτσι ώστε να σας βοηθήσει να αισθάνεστε πλήρης και να αυξήσετε τις πιθανότητες να χάσετε βάρος. Εάν έχετε διαβήτη, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι μπανάνες έχουν ένα επιπλέον είδος ινών το οποίο ονομάζεται ανθεκτικό άμυλο και μειώνει την ανταπόκριση του σακχάρου στο αίμα.

  1. Μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στην υγεία;

Οι περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούσαν να καταναλώνουν 6-7 μπανάνες ημερησίως. Ωστόσο, αν πάσχετε από κάποια ασθένεια η οποία απαγορεύει τις μεγάλες ποσότητες λήψης καλίου μπορεί να είναι επικίνδυνη (π.χ. χρόνια νεφρική νόσος).  Το ίδιο ισχύει εάν παίρνετε ορισμένα φάρμακα τα οποία αλληλεπιδρούν με υψηλότερα επίπεδα καλίου στον οργανισμό και για αυτό θα ήταν καλό να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό-γιατρό.

  1. Βοηθούν στο χάσιμο βάρους;

Μια έρευνα που έγινε τον Οκτώβριο του 2016 διαπίστωσε ότι η πρόσληψη φρούτων βοηθάει στη διατήρηση του σωματικού βάρους και είναι απαραίτητο να υπάρχουν γενικότερα τα φρούτα στη διατροφή σας. Οι ίνες που περιέχουν οι μπανάνες σας βοηθούν να αισθάνεστε πλήρης με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται να καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες φαγητού προκειμένου να καλύψετε την πείνα σας.

 

Εν κατακλείδι, παρά την κακή φήμη που έχουν οι μπανάνες, όλα αυτά που προσφέρουν στον οργανισμό είναι πάρα πολλά και αποτελεί μία υγιεινή συνήθεια την οποία θα ήταν καλό να ενσωματώσετε στο καθημερινό σας διατροφολόγιο.

 

ΠΗΓΗ