431253861715905
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 6 Τρόποι να αντικαταστήσετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα στη διατροφή σας και να την απογειώσετε!

6 Τρόποι να αντικαταστήσετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα στη διατροφή σας και να την απογειώσετε!

Επεξεργασμένo θεωρείται κάθε τρόφιμο που έχει κονσερβοποιηθεί, καταψυχθεί, μαγειρευτεί, παστεριωθεί ή συσκευαστεί. Αν αρχίσετε να καταναλώνετε λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα θα μπορέσετε να βελτιώσετε την ποιότητα της διατροφής σας, της υγεία σας και τον αποδόσεών σας. Αυτό ισχύει τόσο για τους αθλητές που η διατροφή τους παίζει ιδιαίτερο ρόλο, όσο και για απλούς αθλούμενους.

Με 6 απλές, βιώσιμες και ρεαλιστικές στρατηγικές μπορείτε να το πετύχετε.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να πάρουν τη θέση των επεξεργασμένων δημητριακών.

Υπάρχουν πολλοί και απλοί τρόποι για να μειώσετε την πρόσληψη επεξεργασμένων τροφίμων. Ένας από αυτούς είναι να αρχίσετε να τα ανταλλάσσετε με πιο υγιεινά τρόφιμα. Συγκεκριμένα, αντί για λευκά ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί κλπ. μπορείτε να δοκιμάσετε προϊόντα ολικής άλεσης, όπως ψωμί, καστανό ρύζι και ζυμαρικά.

Γίνετε δημιουργικοί στην κουζίνα.

Αν νιώθετε τολμηροί, μπορείτε να δώσετε στα αγαπημένα σας επεξεργασμένα τρόφιμα μια υγιεινή πινελιά, αναδημιουργώντας τα στην κουζίνα σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να φτιάξετε τσιπς λαχανικών με φέτες πατάτας, κολοκυθιού ή καρότου. Λίγο ελαιόλαδο και αλάτι είναι αρκετά και στη συνέχεια τα ψήνετε τα μέχρι να γίνουν τραγανά.

Η προετοιμασία των γευμάτων θα σας λύσει τα χέρια.

Η προετοιμασία γευμάτων σε μεγάλες παρτίδες μία ή δύο φορές την εβδομάδα διασφαλίζει ότι έχετε πολλά θρεπτικά γεύματα έτοιμα στο ψυγείο σας. Έτσι, ακόμη και όταν είστε πολύ απασχολημένοι για να μαγειρέψετε δε θα χρειαστεί να θυσιάσετε την υγιεινή σας διατροφή.

Τρώτε περισσότερα λαχανικά.

Όταν ετοιμάζετε γεύματα στο σπίτι, συμπεριλάβετε τουλάχιστον μία μερίδα λαχανικών για να αυξήσετε την πρόσληψη υγιεινών, μη επεξεργασμένων τροφίμων. Τα λαχανικά είναι ιδιαιτέρως θρεπτικά και εξαιρετικές πηγές φυτικών ινών, οι οποίες σας κάνουν να νιώθετε χορτάτοι μεταξύ των γευμάτων, ώστε να μειώσετε την όρεξή σας και να περιορίσετε τις λιγούρες.

Κάντε τις αλλαγές σιγά σιγά.

Δεν χρειάζεται να αφαιρέσετε εντελώς τα επεξεργασμένα τρόφιμα από τη διατροφή σας ταυτόχρονα. Στην πραγματικότητα, η αργή αλλαγή είναι συχνά πιο αποτελεσματική και βιώσιμη μακροπρόθεσμα. Μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής δημιουργούν, εν τέλει, μακροχρόνιες συνήθειες. Συνήθειες που αρχικά είναι δύσκολο να αλλάξουν, όμως με την πάροδο του χρόνου μπορούν να γίνουν και οι ίδιες παρελθόν.

Πίνετε περισσότερο νερό.

Τα ζαχαρούχα ποτά όπως η σόδα, το γλυκό τσάι, ο χυμός φρούτων και τα αθλητικά ποτά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και θερμίδες, αλλά χαμηλή σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Η σταδιακή ανταλλαγή αυτών των ποτών με νερό και φυσικούς χυμούς κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να περιορίσετε την πρόσληψη επεξεργασμένων τροφίμων και να βελτιώσετε τη συνολική ποιότητα της διατροφής σας.

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να έχουν μπει για τα καλά στη διατροφή μας. Όμως, ποιότητα στη διατροφή σημαίνει ποιότητα στη ζωή και ήρθε η ώρα να την αποκτήσετε!

Βιβλιογραφία

1. Hodge A. In This Issue: Ultra-processed food and health. doi: 10.1017/S1368980021002585. PMID: 34310270

2. Gramza-Michałowska A. The Effects of Ultra-Processed Food Consumption-Is There Any Action Needed? doi: 10.3390/nu12092556. PMID: 32846915

Enable Notifications    OK No thanks