431253861715905
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Αλκοόλ και μυϊκή ανάπτυξη. Συνδυάζονται;

Αλκοόλ και μυϊκή ανάπτυξη. Συνδυάζονται;

Ετοιμάζοντας το βραδινό σας γεύμα, ένα ποτήρι κρασί μοιάζει πολύ δελεαστικό. Ακόμη πιο δελεαστικά είναι και μερικά ποτά το Σαββατόβραδο. Πράγματι, με αυτή τη συχνότητα το αλκοόλ δεν είναι ιδιαίτερα επιβλαβές για την υγεία σας. Ισχύει, όμως, το ίδιο για τη φυσική κατάσταση και τις αθλητικές σας επιδόσεις; Μπορεί η κατανάλωση αλκοόλ να υπάρχει στη διατροφή σας αν έχετε επιλέξει έναν Fitness τρόπο ζωής;

Το αλκοόλ διασπάται γρήγορα σε αιθανόλη, η οποία είναι ένα εξαιρετικά τοξικό υποπροϊόν. Η κύρια προτεραιότητα του σώματος μετά την κατανάλωση αλκοόλ είναι ο μεταβολισμός της αιθανόλης σε άλλα λιγότερο επιβλαβή υποπροϊόντα που μπορούν, ενδεχομένως, να χρησιμοποιηθούν για ενέργεια. Με αυτό τον τρόπο, ο μεταβολισμός του αλκοόλ διαταράσσει άλλες μεταβολικές οδούς που είναι επίσης υπεύθυνες για την παραγωγή ενέργειας, όπως η διάσπαση υδατανθράκων και λιπαρών οξέων.

Και αν αυτό είναι κάτι που δεν αποτελεί για εσάς αποτρεπτικό παράγοντα, τι έχετε να πείτε για τις επιπτώσεις της κατανάλωσης αλκοόλ στην αύξηση της μυϊκή μάζας;

Είναι 3 οι τρόποι που το αλκοόλ επηρεάζει τη μυϊκή ανάπτυξη.

Διαταράσσει την πρωτεϊνοσύνθεση.

Ο μυϊκός ιστός βρίσκεται σε μια συνεχή ροή δόμησης και διάσπασης. Φυσικά, για να χτίσετε μύες πρέπει να καταναλώνετε διατροφικές πρωτεΐνες. Η άσκηση ενεργοποιεί μονοπάτια σαν σηματοδότηση, ώστε να απελευθερωθούν αμινοξέα που βοηθούν στην οικοδόμηση πρωτεϊνών. Η διαδικασία αυτή δημιουργίας νέων μυών, είναι η πρωτεϊνοσύνθεση. Η κατανάλωση αλκοόλ, αναστέλλει τη δημιουργία ή διαταράσσει ορισμένες οδούς σηματοδότησης που δίνουν την εντολή στο σώμα να χτίσει μύες.

Αναστέλλει τα σήματα για τη δημιουργία πρωτεϊνών.

Δυστυχώς, υπάρχουν ενδείξεις ότι λειτουργεί και αντίστροφα. Για την ακρίβεια, η κατανάλωση αλκοόλ επιτρέπει την ενεργοποίηση μορίων που είναι υπεύθυνα για την απώλεια μυών. Ενώ διαταράσσει τις οδούς σηματοδότησης, μελέτες έχουν δείξει ότι δεν μειώνει τη συνολική περιεκτικότητα σε αμινοξέα.

Μειώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη.

Η ινσουλίνη αποτελεί μια ορμόνη που παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη διέγερση των διαδικασιών για μυϊκή ανάπτυξη. Επίσης, είναι υπεύθυνη για την απορρόφηση των υδατανθράκων στους μύες. Με περιορισμένη ικανότητα απορρόφησης, η ανάπτυξη και η ανάκτηση των μυών είναι μειωμένη.

Συμπερασματικά, το αλκοόλ δεν είναι το πιο ευεργετικό ρόφημα όταν στόχος είναι η ενίσχυση της δύναμης ή της απόδοσής σας. Ωστόσο, η κατανάλωσή του αποτελεί την πιο διαδεδομένη συνήθεια σχεδόν κάθε πολιτισμού και δεν είναι εύκολο να αποφευχθεί πλήρως.

Πίνετε, λοιπόν, υπεύθυνα και πίνετε με μέτρο!

Βιβλιογραφία

1. Samir Zakhari. Overview: How Is Alcohol Metabolized by the Body? PMID: 17718403 2006; 29(4): 245–254

2. Jennifer L. Steiner, Charles H. Langcorresponding. Dysregulation of skeletal muscle protein metabolism by alcohol. PMID: 25759394 Published online 2015 Mar 10. doi: 10.1152/ajpendo.00006.2015 308(9): E699–E712.

Enable Notifications    OK No thanks