431253861715905
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Ευλυγισία και Ισορροπία. Γιατί είναι προτεραιότητα για κάθε ενήλικα;

Ευλυγισία και Ισορροπία. Γιατί είναι προτεραιότητα για κάθε ενήλικα;

Η δύσκολη και απαιτητική καθημερινότητα που βιώνετε αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο πόσο αναγκαίο είναι να παραμένετε σε καλή φυσική κατάσταση. Η ευλυγισία και η ισορροπία είναι δεξιότητες του σώματός σας που όσο περνάνε τα χρόνια τείνουν να μειώνονται και να δημιουργούν δυσκολίες σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητάς σας. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις μεθόδους άσκησης που θα σας βοηθήσουν να παραμείνετε σε καλή φυσική κατάσταση, ειδικά όσο μεγαλώνετε. Είναι, βέβαια, ακόμη πιο σημαντικό να αντιληφθείτε τη σημασία που έχει η ευλυγισία και η ισορροπία για την υγεία σας.

Η ευλυγισία βοηθά το σώμα σας να παραμείνει ελαστικό και δίνει τη δυνατότητα στις αρθρώσεις του να κινούνται χωρίς δυσκολία στο πλήρες εύρος της κίνησης. Η ισορροπία, από την άλλη, διατηρεί τη σταθερότητα στο σώμα σας, είτε βρίσκεστε σε κίνηση είτε σε ακινησία.

Οι ασκήσεις ευλυγισίας, που επιμηκύνουν και τεντώνουν τους μύες, βοηθούν στη βελτίωση τόσο της σωματικής όσο και της ψυχικής σας υγείας.

– Διατηρούν τους μύες και τις αρθρώσεις ελαστικούς και λιγότερο επιρρεπείς σε τραυματισμούς.

– Καταπραΰνουν και προλαμβάνουν τους χρόνιους πόνους στην πλάτη.

– Βελτιώνουν τις αθλητικές σας επιδόσεις.

– Συμβάλλουν, επίσης, στην αντιμετώπιση και πρόληψη προβλημάτων ισορροπίας.

– Ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος και κατ’ επέκταση τη μεταφορά οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών στους ιστούς.

– Ανακουφίζουν από την ένταση της καθημερινότητας, το άγχος και το στρες. Σας βοηθούν να συγκεντρωθείτε και προάγουν τη χαλάρωση.

Ιδανικές ασκήσεις ευλυγισίας θεωρούνται οι διατάσεις, είτε είναι στατικές είτε δυναμικές, οι στάσεις και θέσεις Yoga, το Pilates.

Όσον αφορά την ισορροπία, αν γυμνάζεστε ήδη, το πιθανότερο είναι ότι συμμετέχετε ούτως ή άλλως σε ασκήσεις που βελτιώνουν την ισορροπία σας. Ακόμη και ένα απλό τρέξιμο ή jogging μπορεί να παίξει πολύ βοηθητικό ρόλο. Ωστόσο, καθώς μεγαλώνετε η ισορροπία συνήθως χειροτερεύει. Οι ασκήσεις ισορροπίας μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της στάσης του σώματος και στη μείωση του κινδύνου πτώσης. Αν, λοιπόν, είστε μεγαλύτερος ενήλικας που θέλετε να βελτιώσετε την ισορροπία σας μπορείτε να δοκιμάστε κάποιες μεθόδους πολύ αποτελεσματικές.

– Είναι η Yoga, το Pilates και το Tai chi.

– Ασκήσεις όπως η στάση στο ένα πόδι ή το περπάτημα προς τα πίσω.

– Ασκήσεις ενδυνάμωσης για τους μύες της πλάτης, των κοιλιακών και των ποδιών.

Η ευλυγισία και η ισορροπία θα σημάνουν μια ανεξάρτητη και ποιοτική ενήλικη ζωή! Είναι στο χέρι σας!

Βιβλιογραφία

1. Stretches for Exercise and Flexibility – Stretches that focus on different parts of the body. (American Heart Association)

2. Huang Y, Liu X. Improvement of balance control ability and flexibility in the elderly Tai Chi Chuan (TCC) practitioners: a systematic review and meta-analysis. PMID: 25497683 DOI: 10.1016/j.archger.2014.10.016.

3. Kloubec JA. Pilates for improvement of muscle endurance, flexibility, balance, and posture. PMID: 20145572 DOI: 10.1519/JSC.0b013e3181c277a6

Enable Notifications    OK No thanks