431253861715905
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Ξεπερνώντας τα ψυχικά εμπόδια στην άσκηση

Ξεπερνώντας τα ψυχικά εμπόδια στην άσκηση

Μπορεί όντως να γνωρίζετε ότι η άσκηση θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε καλύτερα. Όμως, το πρώτο βήμα δεν είναι πάντα εύκολο και είναι σίγουρα, πιο εύκολο να το πείτε παρά να το κάνετε. Τα ψυχολογικά εμπόδια στην άσκηση είναι πράγματι υπαρκτά, ιδιαίτερα όταν αντιμετωπίζετε κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα ψυχικής υγείας.

Είναι, ωστόσο, κοινά εμπόδια και υπάρχουν τρόποι και συμβουλές για να τα υπερβείτε.

– Νιώθετε κόπωση;

Συχνά σε περιπτώσεις κατάθλιψης ή απλά όταν είστε πολύ κουρασμένοι, φαίνεται ότι η άσκηση θα σας εξαντλήσει ακόμη περισσότερο. Η αλήθεια, βέβαια, είναι πολύ διαφορετική. Μελέτες δείχνουν ότι η τακτική άσκηση μπορεί να μειώσει δραματικά την κόπωση και να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειάς σας στιγμιαία αλλά και μακροπρόθεσμα. Εάν αισθάνεστε πραγματικά κουρασμένοι, υποσχεθείτε στον εαυτό σας έναν γρήγορο, 5λεπτο περίπατο. Τα αποτελέσματα στο σώμα αλλά και στην ψυχολογία σας μπορεί να σας εκπλήξουν.

– Νιώθετε υπερφορτωμένοι;

Όταν αντιμετωπίζετε άγχος και στρες, η σκέψη να προσθέσετε ακόμη μια υποχρέωση στο πολυάσχολο καθημερινό σας πρόγραμμα μπορεί να φαίνεται εξαντλητική, τουλάχιστον. Η γυμναστική δε φαίνεται και τόσο ευέλικτη ασχολία ώστε να μπει στο πρόγραμμά σας. Ωστόσο, αν αρχίσετε να σκέφτεστε τη φυσική δραστηριότητα ως προτεραιότητα και μάλιστα απαραίτητη για την ψυχική σας ευεξία, σύντομα θα βρείτε τρόπους για να εντάξετε μικρές ποσότητες άσκησης ακόμη και στο πιο πολυάσχολο πρόγραμμα. Μέχρι, εν τέλει, η γυμναστική να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του.

– Νιώθετε ανίκανοι;

Αποτέλεσμα πολλών ψυχικών νοσημάτων είναι το αίσθημα της ανικανότητας. Ειδικά αν δεν έχετε γυμναστεί ποτέ πριν, ο φόβος για τις ελλιπείς επιδόσεις μπορεί να λειτουργήσει ακόμη πιο ανασταλτικά. Ξεκινήστε αργά με εύκολες δραστηριότητες χαμηλής έντασης για λίγα λεπτά κάθε μέρα, όπως περπάτημα ή χορό. Σίγουρα θα τα καταφέρετε και αυτό θα επιδράσει όχι μόνο στη σωματική αλλά και στην ψυχική σας ανάταση. Η επίτευξη ακόμη και των μικρότερων στόχων γυμναστικής θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε ξανά αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στις ικανότητές σας!

– Νιώθετε πόνο;

Τραυματισμοί, ασθένειες και αναπηρίες, τα επιπλέον κιλά και άλλες καταστάσεις χρόνιες και μη, μπορούν να οδηγήσουν σε περιορισμένη δυνατότητα κίνησης. Η άσκηση με κινητικά προβλήματα μοιάζει ακατόρθωτη, ωστόσο δεν είναι. Δεν απαιτείται πλήρης κινητικότητα για να μπορείτε να ασκείστε. Στην πραγματικότητα, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, την τρέχουσα φυσική κατάσταση και αν έχετε ασκηθεί στο παρελθόν ή όχι, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ξεπεράσετε τα προβλήματα κινητικότητας και να αποκομίσετε τα σωματικά, πνευματικά και ψυχικά οφέλη της άσκησης. Μην παραλείψετε να δοκιμάστε να ασκηθείτε σε νερό για να μειώσετε τις ενοχλήσεις των αρθρώσεων ή των μυών.

Φροντίστε να είστε σε τακτική επικοινωνία με το γιατρό ή τον φυσιοθεραπευτή σας και να απευθύνεστε σε εξειδικευμένους και αξιόπιστους ειδικούς της άσκησης, γυμναστές και Personal Trainers. Αντιμετωπίστε τις δυσκολίες που θα προκύψουν και μην τα παρατήσετε. Τα ψυχολογικά εμπόδια στην άσκηση υπάρχουν αλλά μπορείτε να τα υπερβείτε.

Να χαίρεστε για το κάθε σας κατόρθωμα. Να είστε,όμως, υπερήφανοι για την προσπάθεια σας!

Βιβλιογραφία

1. Greer, T. L., Trombello, J. M., Rethorst, C. D., Carmody, T. J., Jha, M. K., Liao, A., Grannemann, B. D., Chambliss, H. O., Church, T. S., & Trivedi, M. H. (2016). Improvements in psychosocial functioning and health-related quality of life following exercise augmentation in patients with treatment response but non-remitted major depressive disorder: Results from the TREAD study. Depression and Anxiety, 33(9), 870–881. https://doi.org/10.1002/da.22521

2. Aylett, E., Small, N., & Bower, P. (2018). Exercise in the treatment of clinical anxiety in general practice – a systematic review and meta-analysis. BMC Health Services Research, 18(1), 559. https://doi.org/10.1186/s12913-018-3313-5

Enable Notifications    OK No thanks