431253861715905
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Προθέρμανση. 4 Λόγοι να της αφιερώσετε τη σημασία που της αντιστοιχεί!

Προθέρμανση. 4 Λόγοι να της αφιερώσετε τη σημασία που της αντιστοιχεί!

Η προθέρμανση είναι απαραίτητη για την προετοιμασία του σώματος για τις πιέσεις που δέχεται κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Ειδικά αν της αφιερώσετε τον κατάλληλο χρόνο και την κάνετε σωστά, θα αποτελέσει το βασικό παράγοντα αποφυγής τραυματισμών. Τα πρώτα 5 – 10 λεπτά της προπόνησης πρέπει να περιλαμβάνουν ρυθμικές κινήσεις, με ροή σε μια ήπια αερόβια ένταση που χρησιμοποιεί ολόκληρο το σώμα, αλλά όχι τη μέγιστη ένταση που θα ακολουθήσετε κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Φροντίστε, δηλαδή, ώστε να αυξήσετε τη θερμοκρασία του σώματός σας χωρίς, όμως, να κουραστείτε. Η προθέρμανση μπορεί να είναι είτε γενική είτε ειδική, σίγουρα, όμως, πρέπει να περιλαμβάνει διατάσεις, ειδικά των μυών στους οποίους θα εστιάσει η προπόνησή σας. Εάν δεν είστε, ακόμα, σίγουροι τι να κάνετε, συμβουλευτείτε έναν πιστοποιημένο Personal Trainer.

Τι συμβαίνει, όμως, στο σώμα σας όσο διαρκεί η προθέρμανση;

1. Ενισχύεται η λίπανση των αρθρώσεων. Με αυτόν τον τρόπο οι αρθρώσεις σας κινούνται πιο ελεύθερα. Το αποτέλεσμα είναι οι ώμοι, οι αγκώνες, οι καρποί, τα γόνατα κλπ. να είναι πολύ πιο ευλύγιστα κατά τη διάρκεια της άσκησης.

2. Αυξάνεται η θερμοκρασία του σώματος. Με την αύξηση της κυκλοφορίας και κατ’ επέκταση του μεταβολισμού ανεβαίνει η θερμοκρασία στους μύες, τους τένοντες και τους συνδέσμους. Σαν αποτέλεσμα, είναι πιο εύκαμπτοι και κατ’ επέκταση δίνουν μεγαλύτερο εύρος στην κίνησή σας.

3. Αναδιανέμεται μεγαλύτερη ποσότητα αίματος στους εργαζόμενους μύες. Αυξάνονται οι καρδιακοί παλμοί με αποτέλεσμα το οξυγόνο και τα θρεπτικά συστατικά να μεταφέρονται πιο γρήγορα στους ιστούς. Παράγεται περισσότερη ενέργεια και για την ίδια την προπόνηση. Επίσης, αποβάλλεται αποτελεσματικότερα το διοξείδιο του άνθρακα και διατηρείται το pH του σώματος στα επιθυμητά επίπεδα.

4. Διεγείρεται η νευρομυϊκή λειτουργία του σώματός σας. Προετοιμάζεται και ενεργοποιείται το νευρομυϊκό σας σύστημα, ώστε η κίνησή σας να είναι πιο αποτελεσματική. Επίσης, αυξάνεται η ταχύτητα διάδοσης των νευρικών ώσεων και η ένταση που συγκεντρώνεται στους μύες μειώνεται αισθητά. Θα δώσετε στο σώμα σας την ευκαιρία για μια σταδιακή μετάβαση στις απαιτήσεις υψηλότερης έντασης μιας προπόνησης. Θα ελαχιστοποιήσετε, με αυτόν τον τρόπο τα ενδεχόμενα πρόωρης κόπωσης.

Πολλοί ασκούμενοι παρακάμπτουν μια σωστή και ολοκληρωμένη προθέρμανση. Είτε υποτιμούν τη σημασία της είτε προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο. Ωστόσο, η συνολική προπόνηση θα είναι πολύ πιο εύκολη και ευχάριστη εάν το σώμα είναι σωστά προετοιμασμένο. Θα είναι σίγουρα πιο ασφαλής και αποτελεσματική.

Δώστε στην προθέρμανση την ίδια σημασία που δίνετε στην προπόνησή σας! Δε θα χάσετε!

Βιβλιογραφία

1) Bishop, D. Warm Up I. Sports Med 33, 439–454 (2003). https://doi.org/10.2165/00007256-200333060-00005

2) Bishop, D. Warm Up II. Sports Med 33, 483–498 (2003). https://doi.org/10.2165/00007256-200333070-00002

 

Enable Notifications    OK No thanks