431253861715905
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 4 Παράγοντες για καλές αθλητικές επιδόσεις και, φυσικά, για έναν καλό προπονητή!

4 Παράγοντες για καλές αθλητικές επιδόσεις και, φυσικά, για έναν καλό προπονητή!

Οι αθλητικές επιδόσεις είναι, ίσως, ο πιο σημαντικός στόχος της προπόνησης. Αυτό ισχύει όχι μόνο για τους επαγγελματίες αλλά και για τους ερασιτέχνες αθλητές. Οι παράγοντες που μπορούν να βελτιώσουν τις αθλητικές επιδόσεις είναι αρκετοί και σύνθετοι. Για να σχεδιάσετε και να ολοκληρώσετε μια αποτελεσματική προπόνηση πρέπει να τους διακρίνετε και να δώσετε έμφαση στον καθένα ξεχωριστά.

Η νευρομυϊκή κατάσταση, η ψυχολογία, το περιβάλλον και φυσικά η μέθοδος της προπόνησης, είναι τέσσερις βασικοί παράγοντες. Ο καθένας από αυτούς έχει πολύ ιδιαίτερη σημασία για μια ολοκληρωμένη προπόνηση με στόχο την αύξηση των αθλητικών επιδόσεων.

1. Νευρομυϊκοί παράγοντες.

 Η σχέση, δηλαδή, μεταξύ του νευρικού και του μυοσκελετικού συστήματος. Είναι, ενδεχομένως, ο πιο βασικός παράγοντας που επηρεάζει τις αθλητικές επιδόσεις. Σε σχέση με τη φυσική κατάσταση, λοιπόν, του αθλούμενου, ο προπονητής πρέπει να συνυπολογίσει πολλά δεδομένα. Τα πιο σημαντικά είναι ο σωματότυπος, η μυϊκή δύναμη, η αντοχή, ο χρόνος αντίδρασης και η ταχύτητα, καθώς επίσης και η ευλυγισία, η ισορροπία και ο συντονισμός, που στην πραγματικότητα είναι αλληλένδετα. Αυτός είναι και ο λόγος που σε αυτό το κομμάτι της προπόνησης απαιτείται ο μεγαλύτερος βαθμός εστίασης και ο περισσότερος χρόνος προετοιμασίας.

2. Ψυχολογικοί παράγοντες.

Από πολλές απόψεις, η ψυχολογία είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για να αυξήσετε τις αθλητικές επιδόσεις των αθλούμενών σας. Κατ’ αρχάς, ο έλεγχος των συναισθημάτων ενός αθλητή, ειδικά κατά τη διάρκεια του αγώνα μπορεί να είναι καταλυτικός για το αποτέλεσμα. Επιπλέον, το κίνητρο, η δημιουργικότητα, η εγρήγορση, η πνευματική οξύτητα μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στην προπόνηση και κατ’ επέκταση στις επιδόσεις. Ένας ακόμη παράγοντας που αφορά την ψυχολογία του ασκούμενου, είναι η πειθαρχία και είναι κρίσιμη όχι μόνο για τη δέσμευση και τήρηση των προπονητικών προγραμμάτων αλλά και για την αποφυγή σφαλμάτων.

3. Περιβαλλοντικοί παράγοντες.

Οι περιβαλλοντικοί παράγοντες σπάνια βρίσκονται στον προσωπικό έλεγχο του αθλητή ή του προπονητή. Αυτό, ωστόσο, που βρίσκεται υπό τον έλεγχό σας είναι να εκπαιδευτεί ο αθλητής, ώστε να αποφύγει την αναστάτωση από τις καιρικές συνθήκες ή την κατάσταση ενός αγωνιστικού χώρου και να εξετάσει τρόπους, ώστε οι συνθήκες να λειτουργήσουν προς όφελός του. Άλλωστε, οι συνθήκες παιχνιδιού είναι οι ίδιες για όλους τους αγωνιζόμενους, είτε πρόκειται για αλπική πίστα σκι, είτε για ξαφνική καταιγίδα που απορροφά ένα γήπεδο ράγκμπι, είτε απρόσμενη ζέστη σε έναν αγώνα απόστασης.

4. Προπονητικοί παράγοντες.

 Η προπόνηση θα επηρεάσει τις αθλητικές επιδόσεις, είτε θετικά είτε αρνητικά, με δύο ξεχωριστούς τρόπους. Οι προπονητές παρέχουν την πρωταρχική κατεύθυνση σε έναν αθλητή όσον αφορά την προπόνηση, την τακτική, τη διατροφή και την αθλητική τεχνική. Η έλλειψη κατάλληλης προπονητικής κατεύθυνσης σε οποιαδήποτε από αυτές τις πτυχές θα έχει σίγουρα κόστος για το αποτέλεσμα. Εξίσου σημαντικό είναι ότι ο προπονητής είναι ένα από τα κύρια συναισθηματικά στηρίγματα του αθλητή, λόγω της έντασης και της αμεσότητας της σχέσης τους.

Μην αρκεστείτε στην προπόνηση. Γίνετε για τους αθλητές σας η πηγή έμπνευσης που έχουν ανάγκη!

Βιβλιογραφία

1. Reneker JC, Latham L, McGlawn R, Reneker MR. Effectiveness of kinesiology tape on sports performance abilities in athletes: A systematic review. PMID: 29248350 DOI: 10.1016/j.ptsp.2017.10.001

2. Brown DJ, Fletcher D. Effects of Psychological and Psychosocial Interventions on Sport Performance: A Meta-Analysis. PMID: 27241124 DOI:10.1007/s40279-016-0552-7

Enable Notifications    OK No thanks