431253861715905
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Ψυχική υγεία των νέων ενηλίκων. 3 Λόγοι να βάλετε στη ζωή σας την άσκηση!

Ψυχική υγεία των νέων ενηλίκων. 3 Λόγοι να βάλετε στη ζωή σας την άσκηση!

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, έχει επηρεάσει πολύ πιο έντονα, απ’ ό,τι παλιότερα, την ψυχική υγεία των νέων ενηλίκων. Υπάρχουν λόγοι που η συγκεκριμένη ηλικιακή κατηγορία βρίσκεται στο επίκεντρο. Το δικαιολογημένο άγχος της έναρξης της επαγγελματικής ζωής και καριέρας, της δημιουργίας οικογένειας κλπ. εντείνεται από την αβεβαιότητα και τους ρυθμούς της εποχής. Η άσκηση, είναι από τις καθημερινές συνήθειες που έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικές για τη βελτίωση πτυχών της ψυχικής υγείας. Τα φυσικά, νευρολογικά και ψυχολογικά της οφέλη είναι πολλαπλά.

Η τακτική άσκηση έχει ευεργετικά αποτελέσματα για τη διάθεση, την ανταπόκριση στο στρες και τη συνολική ψυχική υγεία των νέων ενηλίκων.

1. Αυξάνει τις ορμόνες και τους νευροδιαβιβαστές που αφορούν τη διάθεσή σας.

Η έντονη άσκηση δημιουργεί άμεσες αλλαγές στα επίπεδα ντοπαμίνης και σεροτονίνης. Οι συγκεκριμένες ορμόνες επηρεάζουν θετικά το πώς αισθάνεστε, σκέφτεστε και ενεργείτε. Επίσης, αυξάνει τη συγκέντρωση της νορεπινεφρίνης που προστατεύει τον εγκέφαλό σας από τις αρνητικές επιπτώσεις του στρες. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ενδορφίνες. Είναι εκείνες οι ορμόνες που μειώνουν την αίσθηση του πόνου και δημιουργούν την αίσθηση της απόλαυσης.

2. Επαναπροσδιορίζει την αντίδραση στο στρες.

Η άσκηση μας κάνει να νιώθουμε υπέροχα. Το ενδιαφέρον είναι ότι από τον ανθρώπινο εγκέφαλο και το σώμα αναγνωρίζεται ως κατάσταση στρες. Η αύξηση του καρδιακού ρυθμού και η πρόκληση σχεδόν κάθε συστήματος στο σώμα σας απέχει πολύ από την κατάσταση ομοιόστασης. Αυτή η διαδικασία προετοιμάζει το σώμα και το νευρικό σας σύστημα να αντεπεξέλθουν πολύ καλύτερα σε μελλοντικά πραγματικά αγχωτικά γεγονότα.

3. Ενισχύει την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή σας.

Η βελτιωμένη προοπτική και αντίληψη του σώματος και της φυσικής κατάστασης συνολικά, έχει ακόμη πιο μακροπρόθεσμα θετικά αποτελέσματα για την ψυχική υγεία των νεαρών ενηλίκων. Σίγουρα για να επωφεληθείτε είναι σημαντικό να συμμετέχετε με ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και ευχαρίστηση, σε κάθε περίπτωση, όμως, θα αισθανθείτε ακόμη πιο ικανοί και σίγουροι για τον εαυτό σας.

Έχουν παρατηρηθεί οφέλη για την ψυχική υγεία με διάφορες συχνότητες και εντάσεις συμμετοχής στην άσκηση. Οι τελευταίες έρευνες ενθαρρύνουν υγιείς ενήλικες ηλικίας 18 έως 25 ετών να συμμετέχουν σε ασκήσεις μέτριας έντασης (64-76% του μέγιστου καρδιακού ρυθμού) για 30-60 λεπτά την ημέρα, τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα, ή έντονη αερόβια άσκηση (77-95% του μέγιστου καρδιακού ρυθμού) για 20-60 λεπτά την ημέρα, τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα. Επιπλέον, προτείνεται προπόνηση ενδυνάμωσης, τουλάχιστον δύο μέρες την εβδομάδα. Τέλος, μέθοδοι, όπως το Pilates, που προσεγγίζουν ολιστικά το ζήτημα της άσκησης και αναγνωρίζουν την απόλυτη σύνδεση μεταξύ σώματος και μυαλού, θα σας οφελήσουν πολλαπλάσια!

Πρέπει να σημειωθεί ότι η άσκηση από μόνη της δεν είναι «θεραπεία». Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα ψυχικής υγείας, αναζητήστε την παρέμβαση κάποιου ειδικού. Ωστόσο, αλλαγές στην καθημερινότητα και στον τρόπο ζωή σας και η απόκτηση συνηθειών, όπως η άσκηση, μπορούν να προσφέρουν ισχυρή υποστήριξη στο δρόμο για τη βελτίωση της ψυχικής σας υγείας.

Για να ανταπεξέλθετε σε μια δύσκολη καθημερινότητα, η άσκηση μπορεί να αποτελέσει το ισχυρότερο όπλο στη φαρέτρα σας! Μένει να το κατακτήσετε!

Βιβλιογραφία

1. Zschucke E, Renneberg B, Dimeo F, Wüstenberg T, Ströhle A. The stress-buffering effect of acute exercise: Evidence for HPA axis negative feedback. PMID: 25462913 DOI: 10.1016/j.psyneuen.2014.10.019.\

2. Julia C. Basso, Wendy A. Suzuki. The Effects of Acute Exercise on Mood, Cognition, Neurophysiology, and Neurochemical Pathways: A Review. Brain Plast. 2017; 2(2): 127–152.
Published online 2017 Mar 28. Pre-published online 2017 Feb 13. DOI: 10.3233/BPL-160040

Enable Notifications    OK No thanks