431253861715905
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 8 Αιτίες της χρόνιας κόπωσης. Σταματήσετε να τις αγνοείτε!

8 Αιτίες της χρόνιας κόπωσης. Σταματήσετε να τις αγνοείτε!

Το να αισθάνεστε κουρασμένοι σε μόνιμη βάση είναι εξαιρετικά συνηθισμένο. Πράγματι, η χρόνια κόπωση είναι ένα κοινό σύμπτωμα πολλών καταστάσεων και σοβαρών ασθενειών. Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις την προκαλούν απλοί παράγοντες του τρόπου ζωής.

Ευτυχώς, αν τους εντοπίσετε, εύκολα τους διορθώνετε και η χρόνια κόπωση θα αποτελέσει παρελθόν!

1. Η υπερβολική κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων.

Η κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων μπορεί να οδηγήσει σε ασταθή επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τα οποία μπορεί να σας κάνουν να νιώθετε κουρασμένοι. Αντ ‘αυτού, επιλέξτε φυσικές τροφές, χωρίς επεξεργασία που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως τα όσπρια, τα λαχανικά κλπ. Επηρεάζουν ελάχιστα τα σάκχαρα στο αίμα σας, μειώνουν την κούραση και αυξάνουν την εγρήγορση.

2. Η καθιστική ζωή.

Και όμως, η μόνιμη αδράνεια δε θα σας ξεκουράσει. Για την ακρίβεια, η καθιστική ζωή μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση υγιείς ανθρώπους, καθώς και άτομα με σύνδρομα ή άλλα προβλήματα υγείας. Η συστηματική γυμναστική μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειας. Ακόμη και η ελάχιστη σωματική δραστηριότητα μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα. Επομένως, συμβουλευτείτε ειδικούς και επαγγελματίες της άσκησης και ακολουθήστε ένα πρόγραμμα άσκησης βασισμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες και τους στόχους σας.

3. Η έλλειψη ποιοτικού ύπνου.

Ο ανεπαρκής ή κακής ποιότητας ύπνος είναι μια κοινή αιτία κόπωσης. Αδιαμφισβήτητα, ο συνεχόμενος ύπνος αρκετών ωρών επιτρέπει στο σώμα και τον εγκέφαλό σας να φορτίσει τις μπαταρίες του και σε εσάς να αισθάνεστε γεμάτοι ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας. Άρα, προσπαθήστε να καθιερώσετε μια ρουτίνα στον ύπνο σας που θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε αϋπνίες και άλλες διαταραχές.

4. Τροφικές ευαισθησίες και δυσανεξίες.

Όντως, η κόπωση αποτελεί ένα από τα συμπτώματα τέτοιων διατροφικών προβλημάτων. Τα χαμηλά επίπεδα ενέργειας επηρεάζουν περισσότερο την ποιότητα ζωής των ανθρώπων με ευαισθησίες στα τρόφιμα. Συμβουλευτείτε τους ειδικούς (αλλεργιολόγους, διατροφολόγους κλπ.) ώστε να ελέγξετε τις ευαισθησίες σας ή να ακολουθήσετε μια δίαιτα αποβολής που μπορεί να βοηθήσει ένα άτομο να εντοπίσει τρόφιμα που προκαλούν δυσφορία ή συμπτώματα αλλεργικής αντίδρασης.

5. Η ανεπαρκής πρόσληψη θερμίδων.

Καταρχάς, το σώμα σας απαιτεί έναν ελάχιστο αριθμό θερμίδων (περίπου 1200 μ.ο.) προκειμένου να εκτελέσει καθημερινές λειτουργίες. Η κατανάλωση πολύ λίγων θερμίδων μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση και να δυσκολέψει την κάλυψη αναγκών σε θρεπτικά συστατικά. Υπολογίστε την αναγκαία ημερήσια πρόσληψη θερμίδων με βάση τις εξατομικευμένες ανάγκες σας και αποφύγετε τις δραστικές περικοπές στην πρόσληψη θερμίδων, ακόμη και αν ο στόχος σας είναι η απώλεια βάρους.

6. Η ελλιπής πρόσληψη πρωτεϊνών.

Η επαρκής κατανάλωση πρωτεΐνης είναι σημαντική για τη διατήρηση του μεταβολισμού σας και την πρόληψη της κόπωσης. Συμπεριλάβετε μια πηγή πρωτεΐνης σε κάθε γεύμα και μάλιστα όσο το δύνατον καλύτερης ποιότητας.

7. Η αφυδάτωση ή η ανεπαρκής ενυδάτωση.

Ακόμη και μια ήπια αφυδάτωση μπορεί να μειώσει τα επίπεδα ενέργειας και την εγρήγορσή σας. Συνεπώς, φροντίστε να πίνετε αρκετό για να αντικαταστήσετε τα υγρά που χάνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

8. Το υπερβολικό άγχος και στρες.

Το υπερβολικό άγχος μπορεί να προκαλέσει κόπωση και να μειώσει την ποιότητα ζωής σας. Η εξάσκηση τεχνικών μείωσης του στρες μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Συμπερασματικά, υπάρχουν πολλές πιθανές αιτίες για να αισθάνεστε διαρκή κόπωση. Είναι σημαντικό να αποκλείσετε πρώτα τις ιατρικές καταστάσεις, καθώς η κόπωση συχνά συνοδεύει την ασθένεια. Ωστόσο, το αίσθημα υπερβολικής κούρασης μπορεί να σχετίζεται με το τι τρώτε και πίνετε, τη δραστηριότητα ή τον τρόπο διαχείρισης του άγχους. Αλλάξτε, λοιπόν, κάποιες από τις συνήθειές σας και θα βελτιώσετε κατά πολύ τα επίπεδα ενέργειας και την ποιότητα της ζωής σας συνολικά.

Αντιμετωπίστε την κόπωση με μικρές αλλαγές, για μεγάλα αποτελέσματα!

Βιβλιογραφία

1. Jing MJ, Wang JJ, Lin WQ, Lei YX, Wang PX. A community-based cross-sectional study of fatigue in middle-aged and elderly women. PMID: 26028605 DOI: 10.1016/j.jpsychores.2015.05.009

2. Larun L, Brurberg KG, Odgaard-Jensen J, Price JR. Exercise therapy for chronic fatigue syndrome. PMID: 27995604 PMCID: PMC6473631 DOI: 10.1002/14651858.CD003200.pub6

Enable Notifications    OK No thanks