fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 4 Τρόποι να γυμνάσετε το μυαλό σας με προπόνηση υψηλής έντασης!

4 Τρόποι να γυμνάσετε το μυαλό σας με προπόνηση υψηλής έντασης!

Η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης είναι από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους άσκησης τόσο για την καύση θερμίδων, όσο και για τη βελτίωση της μυϊκής δύναμης. Ολοένα και περισσότερα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα αναδεικνύουν, ότι τα οφέλη της δεν αφορούν μόνο το σώμα αλλά και το μυαλό. Συμβάλλει στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών όπως το Αλτσχάιμερ, η άνοια κ.α. Κάπως έτσι, λοιπόν, έκανε τη μετάβασή της από τον κόσμο των αθλητών, στον κόσμο των απλών ασκούμενων και πολύ καλά έκανε!

1. Ενισχύει την ανάπλαση και τη δημιουργία περισσότερων εγκεφαλικών κυττάρων.

Ο εγκεφαλικός νευροτροφικός παράγοντας (BDNF) είναι μια πρωτεΐνη που προάγει την ανάπτυξη νέων εγκεφαλικών κυττάρων και το σχηματισμό νέων νευρωνικών κυκλωμάτων στον εγκέφαλο. Η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης (HIIT) αυξάνει τα επίπεδα του BDNF τη στιγμή αμέσως μετά την άσκηση και τα αποτελέσματα είναι σημαντικά τόσο για τη μνήμη, όσο και για την ικανότητα μάθησης. Το ίδιο αποτελεσματικά στην αύξηση του BDNF επιδρά και η προπόνηση ενδυνάμωσης υψηλής έντασης, ειδικά όταν γίνεται συστηματικά και με τη χρήση αντιστάσεων.

2. Αυξάνει τη ροή αίματος πέρα από τους μύες και στον εγκέφαλο.

Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται και η παροχή οξυγόνου και γλυκόζης που απαιτούνται για τη βέλτιστη απόδοση των εγκεφαλικών λειτουργιών και την πνευματική διαύγεια. Επίσης, ενισχύεται η εγρήγορση μειώνοντας, παράλληλα, τα συναισθήματα κόπωσης, κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει σε κάθε στιγμή της καθημερινότητας.

3. Διευκολύνει μια κατάσταση ροής.

Η προπόνηση υψηλής έντασης απαιτεί οι στόχοι να είναι σαφείς και η τροφοδότηση για να τους πετύχετε διαρκής. Αυτά είναι κατάλληλα ερεθίσματα για να βιώσετε κάτι που συχνά αναφέρεται ως “κατάσταση ροής”. Μπορεί να βοηθήσει, δηλαδή, στη δημιουργία μιας θετικής και εστιασμένης πνευματικής και συναισθηματικής κατάστασης που θα μεταφέρεται σε άλλες ή και σε όλες τις πτυχές της καθημερινής ζωής.

4. Ενισχύει την αυτοπεποίθηση σας.

Ολοκληρώνοντας μια προπόνηση υψηλής έντασης και μάλιστα επιτυχημένη, αποκτάτε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας. Είστε πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις και αυτό θα σας κάνει πιο αποτελεσματικούς σε όλους τους τομείς της ζωής σας. Επίσης, η δέσμευση στην άσκηση και τα οφέλη της στην υγεία και το σώμα σας, θα επιδράσουν πάρα πολύ θετικά στην αυτοπεποίθηση και τη σιγουριά σας.

Η προπόνηση υψηλής έντασης, λοιπόν, επιδρά ευεργετικά όχι μόνο στο σώμα αλλά και στο μυαλό και στη διάθεση σας. Συγκεντρωθείτε, χαλαρώστε και προσπαθήστε να το νιώσετε. Τότε τα αποτελέσματα θα είναι πολλαπλασιαστικά. Γιατί τότε θα βρίσκετε πάντα το κίνητρο να συνεχίζετε να ασκείστε ακόμη και τις στιγμές που όλα θα λειτουργούν αποτρεπτικά.

Το πρώτο βήμα είναι να ασκηθείτε όσο πιο έντονα μπορείτε! Το δεύτερο είναι να ζείτε όπως ασκείστε!

Βιβλιογραφία

1. Saucedo Marquez CM, Vanaudenaerde B, Troosters T, Wenderoth N. High-intensity interval training evokes larger serum BDNF levels compared with intense continuous exercise. PMID: 26472862 DOI: 10.1152/j appl Physiol.00126.2015

2. Ryan E. Ross, Michael E. Saladin, Mark S. George, Chris M. Gregory. High-Intensity Aerobic Exercise Acutely Increases Brain-derived Neurotrophic Factor. Published in final edited form as Med Sci Sports Exerc. 2019 Aug; 51(8): 1698–1709. DOI: 10.1249/MSS.0000000000001969

Enable Notifications    OK No thanks