fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 3 Tips για άμεση ενυδάτωση και αποκατάσταση!

3 Tips για άμεση ενυδάτωση και αποκατάσταση!

Από τους βασικούς παράγοντες της αφυδάτωσης, είναι η έντονη σωματική δραστηριότητα σε υψηλές θερμοκρασίες. Για τους αθλητές που επιδίδονται σε προπονήσεις συστηματικά, ακόμη και τους καλοκαιρινούς μήνες, ο κίνδυνος αφυδάτωσης είναι συγκριτικά μεγαλύτερος. Αν δεν υπάρχουν σοβαρά συμπτώματα (ζαλάδα, πονοκέφαλος κλπ.) που χρήζουν άμεσης και δραστικής αντιμετώπισης, η αφυδάτωση μπορεί να επιφέρει πτώση των αθλητικών επιδόσεων. Ακόμη και μια πιο ήπια αφυδάτωση του οργανισμού, κατά 1% των υγρών του σωματικού βάρους, έχει ως αποτέλεσμα μειωμένες επιδόσεις. Σωστή ενυδάτωση και αθλητικές επιδόσεις συνδέονται μεταξύ τους περισσότερο απ’ όσο πιστεύατε.

Εφόσον, στόχος σας είναι η εξέλιξη και βελτίωση των επιδόσεων και των ικανοτήτων σας, πρέπει να θέσετε κάποιες προτεραιότητες.

Κατά την προπόνηση τους θερινούς μήνες, θα πρέπει να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας αποτελεσματικά και, άρα, συστηματικά. Εξίσου σημαντική είναι και η αναπλήρωση των ηλεκτρολυτών που δαπανώνται κατά τη διάρκεια της άσκησης. Τέλος, καταναλώστε τροφές που σας παρέχουν την αναγκαία ενέργεια που χρειάζονται οι καταπονημένοι μύες, τόσο για την ταχύτερη αποκατάσταση, όσο και για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεων σας.

3 Tips ροφημάτων για άμεση ενυδάτωση και αποκατάσταση.

– Παγωμένο νερό. Κατ’ αρχάς είναι άμεσα απορροφήσιμο από τον οργανισμό σας. Επιπλέον, είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της κυκλοφορίας του αίματος και της θερμοκρασίας του σώματος. Η τακτική κατανάλωση νερού βοηθάει, δηλαδή, στην εξισορρόπηση της αυξημένης θερμοκρασίας του σώματος σε θερμό περιβάλλον.

– Αθλητικά ποτά. Συμβάλλουν σημαντικά στην ενυδάτωση και επιταχύνουν την αποκατάσταση. Αναπληρώνουν τους ηλεκτρολύτες και είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

– Σοκολατούχο γάλα και αντίστοιχα ροφήματα. Περιέχουν, επίσης, ηλεκτρολύτες και υδατάνθρακες. Το σημαντικότερο, όμως, είναι οι ιδανικές αναλογίες σε υψηλής διατροφικής αξίας πρωτεΐνη και τα θρεπτικά συστατικά, όπως το ασβέστιο και η βιταμίνη D. Ενυδατώνουν, επιταχύνουν την αποκατάσταση και αναδομούν το μυϊκό σύστημα.

Είναι, λοιπόν, σαφές ότι σωστή ενυδάτωση και αθλητικές επιδόσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους.

Είναι σημαντικό οι αθλητές αλλά και το σύνολο των ασκούμενων να ακολουθείτε ένα δομημένο πλάνο ενυδάτωσης από εξειδικευμένο προσωπικό, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης.

Όταν στόχος σας, πέρα από τις αθλητικές επιδόσεις, είναι η ποιότητα στην άσκηση και τη ζωή σας τότε δεν είναι απλά σημαντικό, είναι αναγκαίο.

 

Βιβλιογραφία

1. Karp J et al. Chocolate Milk as a Post-Exercise Recovery Aid. 2007.

2. Popkin, B.M., K.E. D’Anci, and I.H. Rosenberg, Water, hydration, and health. Nutr Rev, 2010. 68(8): p. 439-58.

3. American College of Sports Medicine, position stand: Exercise and fluid replacement. 2007.

Enable Notifications    OK No thanks