fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 5 Oφέλη της άσκησης για το άσθμα. Για να μην τα παρατήσετε ποτέ!

5 Oφέλη της άσκησης για το άσθμα. Για να μην τα παρατήσετε ποτέ!

Η γυμναστική λειτουργεί ευεργετικά για το αναπνευστικό σας σύστημα και τις παθήσεις που σχετίζονται με αυτό, ειδικά τις χρόνιες όπως είναι το άσθμα. Η δυσκολία στην αναπνοή και η έλλειψη οξυγόνου είναι λογικό να σας κάνουν να διστάζετε να ξεκινήσετε να ασκείστε. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική. Τα οφέλη της άσκησης για το άσθμα είναι πολλαπλά.

Εφόσον γίνεται σωστά, η συστηματική άσκηση μειώνει τα συμπτώματα του άσθματος και βελτιώνει την υγεία των πνευμόνων συνολικά.

1. Βελτιώνει τις ικανότητες των πνευμόνων και αυξάνει τις αντοχές σας.

Οι αναπνευστικές οδοί αναπτύσσουν ανθεκτικότητα στην πιο έντονη σωματική δραστηριότητα, όταν γίνεται συστηματικά. Βελτιώνεται, έτσι, η υγεία των πνευμόνων, η χωρητικότητα και οι επιδόσεις τους. Η καθημερινότητά σας θα αποκτήσει ποιότητα και δραστηριότητες που κάποτε ήταν επίπονες και απαγορευτικές, τώρα θα είναι δεδομένες χωρίς να σας “κόβουν την ανάσα”.

2. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Τα κρυολογήματα και οι ιοί είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες που πυροδοτούν τα συμπτώματα του άσθματος. Επίσης, εμποδίζεται η ανάπτυξη φλεγμονών που επιβαρύνει τις αναπνευστικές οδούς. Ένα ισχυρό ανοσοποιητικό, λοιπόν, είναι απαραίτητο για καλύτερη ποιότητα στη ζωή ενός ασθενή με άσθμα.

3. Συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του καρδιαγγειακού σας συστήματος.

Ανεβάζει τους καρδιακούς σας παλμούς και βελτιώνει συνολικά την κατάσταση της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων. Θα αποκτήσετε καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και άρα του οξυγόνου στον οργανισμό σας, ενώ μειώνεται η σκληρή δουλειά που καταβάλλει από μόνο του το σώμα και οι πνεύμονες.

4. Ρυθμίζει το βάρος και δυναμώνει τους μύες.

Με δυνατούς μύες, το σώμα είναι πιο λειτουργικό. Επίσης, είναι πιο εύκολη η απώλεια βάρους και τα επιπλέον κιλά ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το συχνό ξέσπασμα κρίσεων άσθματος.

5. Ισορροπεί την ψυχική και πνευματική σας υγεία.

Ίσως να σας ακούγεται ασήμαντο όμως δεν είναι. Έρευνες δείχνουν ότι το άγχος το στρες ή και η κατάθλιψη αυξάνουν τον κίνδυνο έξαρσης των συμπτωμάτων του άσθματος. Με την άσκηση εκκρίνονται στον εγκέφαλό σας χημικές ουσίες που σας κάνουν να νιώθετε αλλά και να είστε ψυχικά υγιείς.

Το άσθμα που προκαλείται από την άσκηση (EIB) είναι, επίσης, μια πραγματικότητα. Δεν είναι, όμως, λόγος να σας κρατήσει μακριά από την άσκηση. Κάποιοι, μπορεί να εμφανίζετε συμπτώματα μόνο κατά τη διάρκεια της άσκησης ή της έντονης σωματικής δραστηριότητας. Πρέπει να απευθυνθείτε στο γιατρό σας για τη σωστή θεραπεία. Όσο διαχειρίζεστε αποτελεσματικά τα συμπτώματα της ασθένειας και βρίσκονται υπό έλεγχο, μπορείτε να συμμετέχετε σε κάθε είδους άθληση ή δραστηριότητα. Σε τελική ανάλυση, τα οφέλη της άσκησης για το άσθμα υπερισχύουν.

Ακούστε το σώμα σας! Κάποιες μέρες θα είναι χειρότερες από κάποιες άλλες και είναι λογικό.

Λάβετε τα κατάλληλα μέτρα σε συνεννόηση με τον γιατρό σας και έχετε πάντα μαζί σας τον εισπνευστήρα άσθματος. Δοκιμάστε ασκήσεις και τεχνικές αναπνοής σε συστηματική βάση. Ξεκινήστε την άσκηση πάντα με ζέσταμα και τελειώστε την αποθεραπεία. Αποφύγετε την άσκηση σε κρύες θερμοκρασίες ή περιβάλλοντα με πιο έντονα μολυσμένη ατμόσφαιρα. Σε κάθε περίπτωση όταν νιώθετε δυσφορία μπορείτε να σταματήσετε και να ξεκουραστείτε.

Ποτέ, όμως, μην τα παρατάτε. Ξαναπροσπαθήστε την επόμενη μέρα. Ας είναι δέσμευση!

Βιβλιογραφία

1. Jaakkola JKJ, et al. (2019). Regular exercise improves asthma control in adults: A randomized controlled trial. DOI: 10.1038/s41598-019-48484-8

2. França-Pinto A, et al. (2015). Aerobic training decreases bronchial hyperresponsiveness and systemic inflammation in patients with moderate or severe asthma: A randomized controlled trial. DOI: 10.1136/thoraxjnl-2014-206070

Enable Notifications    OK No thanks