fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Ξεκινήστε την άσκηση! 6 Λόγοι + 1, η καρδιά!

Ξεκινήστε την άσκηση! 6 Λόγοι + 1, η καρδιά!

Η σωματική δραστηριότητα είναι το καλύτερο δώρο που θα μπορούσατε να χαρίσετε στην καρδιά σας. Ειδικά, αν η άσκηση συνδυαστεί με τη διατροφή, τη διατήρηση του βάρους σε νορμάλ επίπεδα και τη διακοπή του καπνίσματος. Είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος πρόληψης και αντιμετώπισης της στεφανιαίας και της αγγειακής νόσου. Η άσκηση για την καρδιά είναι, εν τέλει, το καλύτερο δώρο για τη ζωή σας!

Αν κατανοήσετε τα οφέλη της άσκησης για την καρδιά, θα αποκτήσετε ακόμη πιο ισχυρό κίνητρο.

1. Μειώνει την αρτηριακή πίεση.

Η υψηλή πίεση του αίματος είναι ο κυριότερος παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. Η άσκηση λειτουργεί θεραπευτικά σαν αγωγή με β-αποκλειστές. Ρυθμίζει τους καρδιακούς παλμούς και αντίστοιχα και την αρτηριακή πίεση.

2. Αποτελεί το κλειδί για τη ρύθμιση του βάρους σας.

Ένας ενεργός οργανισμός σε συνδυασμό με μια υγιεινή διατροφή είναι βασική προϋπόθεση, όχι μόνο για την απώλεια βάρους, αλλά και για τη διατήρησή του σε φυσιολογικά επίπεδα. Τα επιπλέον κιλά δημιουργούν μεγαλύτερη επιβάρυνση στην καρδιά και αποτελούν σοβαρό παράγοντα κινδύνου εμφράγματος.

3. Δυναμώνει τους μύες.

Η αερόβια άσκηση και η προπόνηση ενδυνάμωσης θεωρούνται ιδανικές για την καρδιακή υγεία. Οι συγκεκριμένες μέθοδοι βελτιώνουν την ικανότητα του μυϊκού συστήματος να αντλεί οξυγόνο από την κυκλοφορία του αίματος. Αυτό απαλλάσσει τον καρδιακό μυ από το να δουλεύει πιο σκληρά για να διοχετεύσει περισσότερο αίμα στους μύες.

4. Εμποδίζει ή επιβραδύνει την ανάπτυξη του σακχαρώδη διαβήτη.

Είδη ασκήσεων, όπως αυτά που αναφέρθηκαν, δίνουν τη δυνατότητα καλύτερης επεξεργασίας του γλυκογόνου, που αποτελεί καύσιμο για τον οργανισμό. Η προβληματική ή καθυστερημένη επεξεργασία του οδηγεί σε αύξηση των σακχάρων στο αίμα και κατ’ επέκταση σε διαβήτη. Η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη εώς και 50%.

5. Συμβάλλει στην αντιμετώπιση του στρες.

Το στρες δημιουργεί ένα επιπλέον φορτίο για την καρδιά. Όλα τα είδη άσκησης και ειδικά τα ολιστικά (Yoga, Pilates κλπ.) βοηθούν στη χαλάρωση, ενισχύουν τη συγκέντρωση και καταπολεμούν σε μεγάλο βαθμό το άγχος και το στρες.

6. Βοηθάει στη διακοπή του καπνίσματος.

Το κάπνισμα είναι από τους βασικούς παράγοντες καρδιαγγειακών νοσημάτων μιας και καταστρέφει τη δομή και τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων. Όσο περισσότερο εντάσσεται στη ζωή σας η άσκηση, τόσο πιο δύσκολο είναι να συνεχίσετε το κάπνισμα. Αποτελεί, άρα, έναν παράγοντα που βοηθάει να το κόψετε ή και να μην το ξεκινήσετε ποτέ.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και στη δυσμενέστερη εξέλιξη όλων των παραγόντων, η άσκηση για την καρδιά θα είναι ο καλύτερός σας σύμμαχος. Τόσο για την πρόληψη, όσο για την αντιμετώπιση. Σε πολλές περιπτώσεις έχει το ίδιο ισχυρή επιρροή με τις φαρμακευτικές αγωγές και ένα πλεονέκτημα. Εφόσον πραγματοποιείται σωστά δεν έχει καμία από τις αρνητικές επιπτώσεις.

Η υγεία και η καρδιά σας έχουν μεγάλη σημασία, γι’ αυτό και η άσκηση έχει ακόμη μεγαλύτερη!

Βιβλιογραφία

1. Carl J. Lavie, Ross Arena, Damon L. Swift, Neil M. Johannsen, Xuemei Sui, Duck-chul Lee, Conrad P. Earnest, Timothy S. Church, James H. O’Keefe, Richard V. Milani, Steven N. Blair Exercise and the Cardiovascular System: Clinical Science and Cardiovascular Outcomes. Circ Res. 2016 Jul 3. Circ Res. 2015 Jul 3; 117(2): 207–219. doi: 10.1161/CIRCRESAHA.117.305205

2. Alvarez P, Hannawi B, Guha A. Exercise And Heart Failure: Advancing Knowledge And Improving Care. 2016 Apr-Jun;12(2):110-5. doi: 10.14797/mdcj-12-2-110.

 

Enable Notifications    OK No thanks