fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: 6 Διατροφικές επιλογές με ευεργετικές ιδιότητες για τον διαβήτη τύπου 2!

6 Διατροφικές επιλογές με ευεργετικές ιδιότητες για τον διαβήτη τύπου 2!

Είναι προφανές ότι η κατάλληλη διατροφή, δε θεραπεύει τον σακχαρώδη διαβήτη. Μειώνει, ωστόσο, πάρα πολύ το ρίσκο να εμφανιστούν επιπλοκές που σχετίζονται με αυτόν και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό. Μια υγιεινή διατροφή δεν είναι αρκετή. Μια δίαιτα για ασθενείς με διαβήτη τύπου 2, εκτός από τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, απαιτεί τροφές που θα διατηρούν σε ελεγχόμενα επίπεδα τα σάκχαρα στο αίμα.

Οι επιλογές είναι πολλές και πεντανόστιμες.

Όλων των ειδών τα όσπρια!

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες και αφομοιώνονται αργά από τον οργανισμό. Είναι ιδανικά για τη διαχείριση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Πέρα από αυτό, τα διάφορα είδη οσπρίων συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και των λιπαρών ουσιών που βρίσκονται στο αίμα (χοληστερίνη, τριγλυκερίδια κλπ.) Αυτές οι ιδιότητες είναι σημαντικές γιατί οι ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 παρουσιάζουν μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.

Δύο φορές την εβδομάδα ψάρι!

Πολλά είδη ψαριών, όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, ο τόνος κ.α. είναι υπερπλούσια σε υγιεινά λίπη. Η υψηλή περιεκτικότητα σε Ω-3 λιπαρά οξέα, βελτιώνει την υγεία της καρδιάς διατηρώντας χαμηλά τα τριγλυκερίδια. Γενικά, αποτελούν τροφή φιλική προς ασθενείς με διαβήτη και προλαμβάνουν νοσήματα όπως η διαβητική νεφροπάθεια.

Ξηροί καρποί για σνακ, δύο φορές τη μέρα!

Πρόκειται για τροφές γεμάτες φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και ακόρεστα λιπαρά οξέα. Αν προστεθούν οι ξηροί καρποί στη διατροφή σας, θα κάνετε ένα δώρο στην υγεία σας. Συγκεκριμένα, τα αμύγδαλα, τα κάσιους, τα φουντούκια, τα καρύδια και τα φιστίκια Αιγίνης, που είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά, είναι ιδιαιτέρως ευεργετικά για τον σακχαρώδη διαβήτη. Σταθεροποιούν και μειώνουν τα επίπεδα σακχάρων στο αίμα, καθώς και τις πιθανότητες εμφάνισης δυσλιπιδαιμίας και άλλων μεταβολικών διαταραχών.

Μια χούφτα φρέσκα βατόμουρα!

Όλων των ειδών τα μούρα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και φυτικές ίνες. Τα βατόμουρα, όμως, είναι από τα πιο χρήσιμα για ασθενείς ή ανθρώπους με προδιάθεση να νοσήσουν από σακχαρώδη διαβήτη. Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν τον οργανισμό και το σώμα σας από διάφορες βλάβες και υπάρχουν σε βιταμινούχες τροφές, κόκκινα φρούτα και λαχανικά. Για την ακρίβεια, όσο πιο σκούρο το χρώμα, τόσο πιο υψηλή η περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά.

Πολυβιταμινούχο μπρόκολο!

Εξαιρετική πηγή βιταμινών Α και C. Δύο θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για όλους, πόσο μάλλον αν έχετε διαγνωστεί με διαβήτη. Περιέχει μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών, ακόμη και συγκριτικά με τις προηγούμενες επιλογές. Αυτό, καθιστά το μπρόκολο μία από τις ιδανικότερες επιλογές, αν στόχος σας είναι η απώλεια βάρους και ο έλεγχος του σακχάρου.

Γλυκοπατάτες με τη φλούδα!

Γλυκοπατάτες και όχι οποιοδήποτε άλλο είδος πατάτας. Πολύ νόστιμη επιλογή για την πρόσληψη βιταμινών και φυτικών ινών, ειδικά αν καταναλωθούν με τη φλούδα. Προσοχή στον τρόπο μαγειρέματος! Οι βραστές γλυκοπατάτες διατηρούν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και άρα, είναι κατάλληλες για διαβήτη τύπου 2. Οποιοσδήποτε άλλος τρόπος (τηγανιτές, ψητές κλπ.) είναι, σχεδόν, απαγορευτικός.

Το σπανάκι, το γιαούρτι, η ντομάτα, το αβοκάντο κ.α. είναι κάποιες, ακόμη, κατάλληλες επιλογές που μπορούν να προστεθούν σε μια δίαιτα για ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 και σίγουρα δεν είναι μόνο αυτές. Αναζητήστε αξιόπιστες πηγές πληροφοριών και πειραματιστείτε. Με τη διατροφή και την άσκηση μπορείτε να χτίσετε ένα τοίχος άμυνας και προστασίας για τον οργανισμό σας.

Με τη διατροφή μπορείτε να μετατρέψετε την αδυναμία σας σε απόλαυση!

Βιβλιογραφία

1. Isao Muraki, Fumiaki Imamura, JoAnn E Manson, Frank B Hu, Walter C Willett, Rob M van Dam, Qi Sun. Fruit consumption and risk of type 2 diabetes: results from three prospective longitudinal cohort studies. BMJ 2013; 347 doi: https://doi.org/10.1136/bmj.f5001 (Published 29 August 2013).

Enable Notifications    OK No thanks