fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Βοηθήστε τα παιδιά να αποκτήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. 7 Tips για να το καταφέρετε!

Βοηθήστε τα παιδιά να αποκτήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. 7 Tips για να το καταφέρετε!

,

Η υγιεινή διατροφή για τα παιδιά είναι πολύ σημαντική. Εάν αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες σαν ανήλικοι, θα είναι πιο εύκολο να τις διατηρήσουν για μια ολόκληρη ζωή. Θα αποκτήσουν ισχυρό ανοσοποιητικό, σωματική υγεία, ισορροπημένη διάθεση και καθαρό μυαλό. Όλα αυτά περνάνε από το χέρι σας. Όταν αφορά τα παιδιά, τίποτα δεν είναι εύκολο. Μερικές συμβουλές θα σας χρειαστούν.

1. Διαμορφώστε μια ολοκληρωμένη διατροφή.

Μην εστιάσετε και περιοριστείτε σε συγκεκριμένα φαγητά. Η ποικιλία είναι σημαντική για την πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών και είναι ενδιαφέρουσα για ένα παιδί. Προτιμήστε τροφές μη συσκευασμένες και επεξεργασμένες.

2. Δώστε το σωστό παράδειγμα.

Αυτό δεν ισχύει μόνο για τις διατροφικές συνήθειες. Είστε το πρώτο του πρότυπο και σας έχει εμπιστοσύνη. Σίγουρα, δε θα προτιμήσει τα λαχανικά αν εσείς προτιμάτε πατάτες τηγανιτές. Για να ακολουθήσει το παιδί σας μια υγιεινή διατροφή μακροπρόθεσμα, πρέπει να αρχίσετε να το κάνετε και εσείς.

3. Συνδυάστε σωστά τις υγιεινές τροφές, για να δώσετε έμφαση στη γεύση.

Τα λαχανικά θα γίνουν πιο ενδιαφέροντα με ένα καλομαγειρεμένο κρέας. Προσθέστε έναν γευστικό πουρέ πατάτας ή καρότου. Δοκιμάστε σάλτσες, σως και ντιπ, που θα δώσουν γεύση στις σαλάτες και στα φρούτα.

4. Ετοιμάστε υγιεινά snacks.

Τα snacks είναι τα πιο αγαπημένα γεύματα των παιδιών. Αν δε βρουν στο ψυγείο έτοιμα κομμένα και καθαρισμένα φρούτα και λαχανικά, θα προτιμήσουν τα μπισκότα και τα chips. Αν δε βρουν φυσικό χυμό πορτοκάλι, θα πιουν κόκα κόλα. Είναι σίγουρο και μην έχετε αυταπάτες. Όλοι το ίδιο θα κάνατε!

5. Αποφύγετε το φαγητό απ’ έξω.

Η ζάχαρη και τα ανθυγιεινά λιπαρά είναι βασικά χαρακτηριστικά του fast food. Μαγειρέψτε σπίτι σας ακόμη και αν δεν μπορείτε κάθε μέρα. Φτιάξτε ποσότητες που θα κρατήσουν. Είναι καλύτερο το χθεσινό φαγητό της μαμάς, από το φρέσκο της πιτσαρίας!

6. Αφήστε τα παιδιά να ασχοληθούν με το καθημερινό σπιτικό φαγητό.

Από τα ψώνια, μέχρι το μαγείρεμα. Μπορεί να σας δυσκολέψουν λίγο παραπάνω αλλά αξίζει. Θα αποφύγετε δύστροπες συμπεριφορές, εκνευρισμούς και γκρίνιες αν κάτι δεν τους αρέσει. Έχοντας παρακολουθήσει και συμβάλει σε όλη τη διαδικασία, το γεύμα θα γίνει και δική τους υπόθεση. Επιπλέον, θα αρχίσουν να αντιλαμβάνονται τον κόπο σας και να δείχνουν κατανόηση, ακόμη και αν κάτι δεν τους αρέσει τόσο.

7. Μη γίνεστε πιεστικοί.

Μην επιμένετε το παιδί να αδειάσει το πιάτο. Αφήστε το να φάει όσο θέλει. Όταν θεωρείτε ότι δεν είναι επαρκές, συμπληρώστε το γεύμα του με κάτι πιο ενδιαφέρον. Επίσης, το φαγητό δεν είναι βραβείο, ούτε για τα παιδιά, ούτε για εσάς και μην το αξιοποιείτε ως τέτοιο.

Οι συμβουλές για να πετύχετε μια υγιεινή διατροφή για τα παιδιά, είναι αμέτρητες. Ξεκινήστε με κάποιες βασικές, μπορείτε να τις προσαρμόσετε στις προτιμήσεις του παιδιού σας και να τις εξελίξετε όσο μπορείτε!

Η διατροφή είναι πολύ σημαντική για την υγεία. Μην αφήνετε στην τύχη τη διατροφή των παιδιών σας. Δε θα αφήνατε στην τύχη την υγεία τους!

Βιβλιογραφία

1. Kirks BA, Hendricks DG, Wyse BW. Parent involvement in nutrition education for primary grade students. Journal of Nutrition Education 1982;14(4):137‐40. [DOI: 10.1016/S0022-3182(82)80156-8]

2. Crocket SJ, Mullis R, Perry CL, Luepker RV. Parent education in youth‐directed nutrition interventions. Preventive Medicine 1989;18(4):475‐91. [DOI: 10.1016/0091-7435(89)90007-8; PUBMED: 2678093]

Enable Notifications    OK No thanks