Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εκπαιδευτικά σεμινάρια γυμναστών

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Τα (δια βίου) οφέλη της άσκησης στον άνθρωπο

Τα (δια βίου) οφέλη της άσκησης στον άνθρωπο

Μη χάνετε χρόνο, αρχίστε την άσκηση. Τα οφέλη της άσκησης προς το σώμα είναι υπερβολικά πολλά. Μην τα αγνοείτε!

Νιώστε νεότεροι, ζήστε περισσότερο. Αυτό είναι μεγαλύτερο το κυριότερο όφελος της τακτικής άσκησης. Τα άτομα με υψηλά επίπεδα φυσικής κατάστασης  διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να πεθάνουν από διάφορες αιτίες, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης.

Φυσική κατάσταση και οφέλη

Έρευνες που έχουν γίνει, έχουν δείξει πως η άσκηση αυξάνει την ποιότητα του ύπνου, αποτρέπει την αύξηση του σωματικού βάρους και μειώνει τον κίνδυνο υψηλής πίεσης αίματος, εγκεφαλικού επεισοδίου, διαβήτη τύπου 2, ακόμη και την κατάθλιψη.

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι όταν οι επιζώντες του καρκίνου του μαστού έκαναν γυμναστική, σημειώθηκαν σημαντικές βελτιώσεις στη δύναμη αλλά και στη διατήρηση του βάρους αλλά και στην κοινωνική ευημερία

Μια άλλη μελέτη εξέτασε ασθενείς με σταθερή καρδιακή ανεπάρκεια και διαπίστωσε ότι η άσκηση μειώνει τα συμπτώματα, βελτιώνει την ποιότητα ζωής, μειώνει τη διάρκεια νοσηλείας και σε ορισμένες περιπτώσεις μειώνει τον κίνδυνο θανάτου.

Η άσκηση δεν χρειάζεται να είναι επίπονη για έχει αποτελέσματα.  Ακόμη και η μέτρια άσκηση πέντε έως έξι φορές την εβδομάδα μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνια οφέλη για την υγεία.

Όταν θα καταφέρετε να ενσωματώσετε περισσότερη σωματική δραστηριότητα στη ζωή σας, θυμηθείτε τρεις απλές οδηγίες:

  1. Άσκηση σε μέτρια ένταση για τουλάχιστον 2 ώρες και 30 λεπτά που αναλογούν σε κάθε εβδομάδα.
  2. Αποφύγετε τις περιόδους αδράνειας, κάποια άσκηση σε οποιοδήποτε επίπεδο έντασης είναι πολύ καλύτερη από το να μην κάνετε καμία.
  3. Τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα θα πρέπει να κάνετε αερόβιο σε συνδυασμό με ασκήσεις με αντιστάσεις έτσι ώστε να αναπτύσσονται όλες οι μυϊκές ομάδες.

Η άσκηση θα πρέπει να σας γίνει συνήθεια

Ο πιο συνηθισμένος λόγος που προφασίζονται οι περισσότεροι άνθρωποι όσον αφορά το γεγονός πως δεν αθλούνται είναι η έλλειψη χρόνου. Αν δυσκολεύεστε να προσαρμόσετε την άσκηση στο πρόγραμμά σας, λάβετε υπόψη ότι ακόμα και τα μικρά διαστήματα άσκησης ( π.χ. 10 λεπτών) θα μπορέσουν να σας βοηθήσουν να έχετε μεγάλα οφέλη στην υγεία σας. Ακόμη και αν δεν καταφέρετε να χάσετε βάρος σε σύντομο χρονικό διάστημα, τουλάχιστον θα καταφέρετε να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Καλό είναι να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους και να κάνετε μικρά βήματα έτσι ώστε να καταφέρετε να τα προσαρμόσετε στην καθημερινότητά σας. Ένα σημαντικό βήμα είναι να σταματήσετε να παίρνετε το ασανσέρ και να ξεκινήσετε να ανεβαίνετε τους ορόφους από τη σκάλα. Επίσης για τα καθημερινά σας ψώνια από το σούπερ μάρκετ μπορείτε να πηγαίνετε με τα πόδια και όχι με το αυτοκίνητο.

Θα μπορούσατε επίσης να αλλάζετε τη ρουτίνα σας έτσι ώστε να μην υπάρχει μονοτονία και το πρόγραμμα σας γίνεται βαρετό. Τη μία μέρα μπορείτε να πηγαίνετε για περπάτημα και την άλλη για κολύμπι. Βγείτε στην αυλή ή σε κάποιο πάρκο αντίστοιχα και παίξτε με τα παιδιά σας ποδόσφαιρο. Αν και πάλι ο καιρός δεν σας ευνοεί, δεν θα του κάνετε τη χάρη! Σίγουρα έχετε ένα δεύτερο σχέδιο και αυτό είναι ένα ποδήλατο εσωτερικού χώρου.

Για να πετύχετε τον στόχο σας, θα πρέπει να καταφέρετε να κάνετε τις ασκήσεις τόσο μηχανικά και αβίαστα σαν μια απλή καθημερινή σας συνήθεια όπως είναι το βούρτσισμα των δοντιών.

Θυμηθείτε πως το να επιτύχετε καλή φυσική κατάσταση είναι εφικτό. Ακόμη και τα μικρά βήματα μπορούν να οδηγήσουν σε πολύ μεγάλα οφέλη στον οργανισμό για τα επόμενα χρόνια.

ΠΗΓΗ