Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos

Συμπληρώματα στην προπόνηση ή τη διατροφή σας;

,

Στην αρχή του Φθινοπώρου είναι μια καλή περίοδος για να θέσει κανείς νέους προπονητικούς στόχους. Για πολλούς ανθρώπους αυτό σημαίνει αυτόματα η μείωση του βάρους αλλά και η βελτίωση της φυσικής τους κατάστασης. Αν και κανονικά για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι θα πρέπει να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις όπως είναι η θρεπτική διατροφή και η σωστή σωματική δραστηριότητα, πολλοί είναι αυτοί που στρέφονται σε συμπληρώματα διατροφής έτσι ώστε να δώσουν μία παραπάνω ώθηση στην προσπάθειά τους. Επειδή επικρατεί μία σύγχυση, το  γραφείο των συμπληρωμάτων διατροφής (ODS)  στα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας έχει δύο νέους πόρους ώστε να βοηθήσει τους ανθρώπους να καταλάβουν τι είναι γνωστό ως προς την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των συμπληρωμάτων που χορηγούνται για την απώλεια βάρους και τη γυμναστική.

 

Συμπληρώματα διατροφής για άσκηση και αθλητική απόδοση

Ο  Paul M. Coates, Ph.D. , διευθυντής του ODS δήλωσε  : Τα συμπληρώματα διατροφής που κυκλοφορούν στην αγορά για άσκηση και αθλητικές επιδόσεις δεν μπορούν να υποκαταστήσουν μια υγιεινή διατροφή, παρόλα αυτά υπάρχουν μερικά είδη που μπορούν να βοηθήσουν αλλά υπάρχουν και άλλα τα οποία δεν φαίνεται να λειτουργούν  και κάποια από αυτά μπορεί να δημιουργήσουν ακόμη και προβλήματα στην υγεία.

Τα συστατικά τα οποία βρίσκονται στα συμπληρώματα γυμναστικής είναι πάρα πολλά. Μερικά από αυτά είναι τα ακόλουθα : αντιοξειδωτικά, καφεΐνη, πρωτεΐνη, κρεατίνη κ.α. Η κρεατίνη για παράδειγμα μπορεί να βοηθήσει   σε σύντομες δραστηριότητες υψηλής έντασης όπως είναι το σπριντ ή η άρση βαρών. Ωστόσο, τα αντιοξειδωτικά όπως είναι η βιταμίνη C και E δε φαίνεται να βελτιώνουν οποιοδήποτε είδος φυσικής δραστηριότητας, αν και χρειάζονται σε μικρές ποσότητες για τη γενική υγεία.

Περισσότεροι από τα 2/3 των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, και πολλοί προσπαθούν να χάσουν αυτά τα κιλά με τη βοήθεια των συμπληρωμάτων .

Οι Αμερικανοί ξοδεύουν πάνω από δύο δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως  σε διαιτητικά συμπληρώματα που προωθούνται για την απώλεια βάρους, αλλά υπάρχουν ελάχιστα στοιχεία που φανερώνουν ότι πραγματικά λειτουργούν. Επίσης  υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν γνωρίζουν πως πολλοί από τους κατασκευαστές συμπληρωμάτων δεν διεξάγουν μελέτες στον άνθρωπο για να διαπιστώσουν αν είναι ασφαλές και λειτουργεί το προϊόν τους.

Άλλα συστατικά τα οποία μπορεί να βρίσκονται σε συμπληρώματα είναι : αφρικανικό μάνγκο,  β-γλυκάνες, χρώμιο, garcinia, πράσινο τσάι, hoodia και κετόνες βατόμουρου. Το χρώμιο για παράδειγμα μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε πολύ λίγη ποσότητα σωματικού λίπους και είναι ασφαλές, αλλά οι κετόνες βατόμουρων δεν  έχουν μελετηθεί αρκετά για να μάθουμε αν είναι ασφαλείς και αποτελεσματικές. Και ενώ το πόσιμο πράσινο τσάι είναι ασφαλές, η λήψη πράσινου τσαγιού σε χάπια έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να προκαλέσει ηπατική βλάβη σε μερικούς ανθρώπους.

 

Καλό θα ήταν λοιπόν να ενημερώνεστε από τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης και να λαμβάνετε συμβουλές σχετικά με τα συμπληρώματα διατροφής καθώς επίσης να επισκέπτεστε και την ιστοσελίδα της ODS (Γραφείο συμπληρωμάτων διατροφής) έτσι ώστε να μαθαίνετε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με αυτά τα προϊόντα.

 

ΠΗΓΗ