fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: #ΜένουμεΣπίτι – Το παιδί κατά τη διάρκεια της καραντίνας

#ΜένουμεΣπίτι – Το παιδί κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Ιωάννα Πασπάλα, Αρθρογράφος
Καθηγήτρια Φ.Α., M.Sc. Ph.D. ΣΕΦΑΑ ΑΠΘ, Ειδίκευση στην Αθλητική Διατροφή, Cert. in Advanced Sports Nutrition, Univ. of Edinburgh,

Καθηγήτρια Αθλητικής Διατροφής της MΡ Balatsinos.

 

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί», ρήση επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε και από το ουσιαστικό της νόημα σαφώς και δεν αποκλείονται τα παιδιά. Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στις περίεργες και εντελώς καινούριες συνθήκες που καλούνται να ανταπεξέλθουν.

Η άσκηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ζωής των παιδιών είτε με τη μορφή οργανωμένης άσκησης είτε με τη μορφή παιχνιδιού.  Η άσκηση «σμιλεύει» την θέληση των παιδιών και βοηθά στην απόκτηση σημαντικών στοιχείων της προσωπικότητάς τους.

Δεν θα πρέπει θα ξεχνάμε πως με την ενεργό συμμετοχή του παιδιού σε αθλητικές δραστηριότητες παρατηρείται θετικός αντίκτυπος και στις διατροφικές του συνήθειες, οι οποίες είτε διατηρούνται είτε βελτιώνονται προοδευτικά.

Μια μέρα καραντίνας θα πρέπει να έχει στοιχεία μιας φυσιολογικής ημέρας έτσι ώστε με την επιστροφή στην καθημερινότητα ο ρυθμός ζωής  να επανέλθει ομαλά και άμεσα. Ίσης σημασίας και βαρύτητας με την άσκηση είναι και η ισορροπημένη διατροφή μιας και ο κίνδυνος αύξησης σωματικού βάρους είναι υπαρκτός.

Φροντίζουμε για την καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων που μπορεί να γίνουν στο σπίτι και κάποια απ’ αυτά αποτελούν ούτως ή άλλως μέρος και μιας απλής τυπικής μέρας

 

Καλλιέργεια των κινητικών – φυσικών δεξιοτήτων

Η αίσθηση του σώματος στο χώρο και το χρόνο, η αντίληψη χώρου και κατεύθυνσης και γενικότερα δεξιότητες προσανατολισμού. Δημιουργία αθλητικών δραστηριοτήτων για μέσα στο σπίτι όπως:

α) Γιόγκα για παιδιά. Υπάρχει πληθώρα βίντεο στο διαδίκτυο. Ασκήσεις με τη δύναμη του σώματος π.χ. σανίδα, κάμψεις δικεφάλων με μικρά μπουκάλια νερού κ.α.

β) Δραστηριότητες που ασκούν πνεύμα και σώμα. Π.χ. Το παιχνίδι του κρυμμένου

θησαυρού, παζλ, στίβος μάχης

γ) Συμμετοχή στις δουλειές του σπιτιού. Στρώσιμο κρεββατιού, σκούπισμα, συμμάζεμα κ.α.

 

Καλλιέργεια του συναισθηματικού τομέα – Κοινωνικοί στόχοι

Να δημιουργηθεί καθημερινό πρόγραμμα δραστηριοτήτων για να διατηρήσουν τις συνήθειες τους και να μην αισθανθούν απομονωμένα. Σημαντική βοήθεια σε αυτό το κομμάτι προσφέρει η τεχνολογία μιας και μπορεί να τα φέρει σε επικοινωνία και επαφή με φίλους, δασκάλους, συγγενικά αγαπημένα πρόσωπα όπως ο παππούς και η γιαγιά.

Τονώνεται το αίσθημα της οικειότητας αλλά και η συχνή επαφή με ανθρώπους σημαντικούς για εκείνα, εντείνει τη θετική τους διάθεση και ότι υπάρχει συνέχεια μόλις τελειώσει αυτό που βιώνουν τη δεδομένη στιγμή.

 

Καλλιέργεια του γνωστικού τομέα

α) Μελέτη. Σαφώς δεν πρέπει η σχολική τσάντα να μείνει ξεχασμένη σε μια γωνία του δωματίου. Να οριστεί χρόνος στη διάρκεια της ημέρας που θα αφορά τη μελέτη

β) R.P.G = Role Playing Game. Eίναι ένα είδος παιχνιδιού όπου αναλαμβάνουν το ρόλο φανταστικών χαρακτήρων και μέσω συνεργασίας δημιουργούν ή παρακολουθούν ιστορίες. Οι συμμετέχοντες καθορίζουν τις ενέργειες των χαρακτήρων τους εν μέρει βασισμένοι στον σχεδιασμό του χαρακτήρα τους, και οι ενέργειες πετυχαίνουν ή αποτυγχάνουν σύμφωνα με ένα σύστημα κανόνων και οδηγιών. Στο πλαίσιο των κανόνων, οι παίκτες μπορούν να αυτοσχεδιάσουν ελεύθερα. Οι επιλογές τους καθορίζουν την κατεύθυνση και την έκβαση των παιχνιδιών.

γ) Συμμετοχή στο μαγείρεμα.

δ) Δημιουργία και κατασκευές. Η δημιουργία είτε κατασκευών είτε χειροτεχνιών δημιουργεί ενθουσιασμό, καλή διάθεση, όρεξη για συνεχή δημιουργία.

 

Όσον αφορά τη διατροφή τους θα πρέπει να τηρούνται δεδομένου των αναλογιών βασικές αρχές:

α) Να διατηρηθεί το χρονικό πρόγραμμα που υπήρχε και πριν την καραντίνα όσον αφορά τον αριθμό των γευμάτων και το χρόνο κατανάλωσης.

β) Η ποσότητα δεν χρειάζεται να αυξηθεί. Όσες δραστηριότητες και να ενταχθούν σίγουρα απαιτούν λιγότερες θερμίδες σε σχέση με μια τυπική μέρα.

γ) Η φαντασία επιστρατεύεται. Πιάτα με γλυκές και αλμυρές προτάσεις χρησιμοποιώντας υγιεινά προϊόντα π.χ. Κρέπες βρώμης με ταχίνι- κακάο είτε με τυράκι τοματίνια.

δ) Διατηρείται το δικαίωμα του cheat – meal. Ορίζει ο κάθε ένας για τον εαυτό του πότε θέλει να το έχει. Απαραίτητη προϋπόθεση ότι αφορά ένα γεύμα την εβδομάδα και όχι ένα γεύμα την ημέρα.

 

Η παραμονή στο σπίτι επιτελεί σε ένα σκοπό, στην καλή υγεία όλων μας. Την καλή υγεία και τώρα αλλά και αφού όλη αυτή η κατάσταση αποτελέσει παρελθόν. Δημιουργούνται τώρα οι συνθήκες έτσι ώστε η επαναφορά στην καθημερινότητα να μας βρει έτοιμους για το επόμενο βήμα!

Enable Notifications    Ok No thanks