fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Καταρρίπτωντας τους μύθους για το γυναικείο σώμα και την άσκηση!

Καταρρίπτωντας τους μύθους για το γυναικείο σώμα και την άσκηση!

Συχνά θα βρεθείτε αντιμέτωποι με αναξιόπιστες πληροφορίες σε σχέση με την άσκηση και τα οφέλη ή τις επιπτώσεις της. Ειδικά για τις γυναίκες, η άποψη ότι το γυναικείο σώμα δεν μπορούσε να αντέξει στην εκγύμναση επικρατούσε για πολλούς αιώνες και λειτουργούσε αποτρεπτικά για την ενασχόλησή τους. Κατάλοιπα αυτών των αντιλήψεων δημιουργούν μύθους μέχρι και σήμερα και οι μύθοι για τη γυναίκα και την άσκηση ήρθε η ώρα να καταρριφθούν.

Μύθοι και πραγματικότητα.

1ος μύθος. Με την άσκηση, οι γυναίκες γίνονται μυώδεις και χάνουν τη θηλυκότητά τους.

– Πραγματικότητα νο 1. Οι γυναίκες δεν αναπτύσσουν ούτε διατηρούν μύες εύκολα, εκτός αν επιδίδονται σε πολύ σκληρή και συστηματική προπόνηση με βάρη για πολύ καιρό. Είναι γεγονός ότι δεν παράγουν αρκετή  τεστοστερόνη για να “φουσκώσουν” απότομα. Για τους άνδρες δεν ισχύει το ίδιο, μιας και η ανατομία και η φυσιολογία του σώματός τους διαφέρει. Ωστόσο, ακόμη και οι άνδρες που παράγουν 15-20 φορές περισσότερη τεστοστερόνη από τις γυναίκες, χρειάζονται χρόνια έντονης προπόνησης και κατάλληλης διατροφής για να αποκτήσουν όγκο στους μύες.

Πραγματικότητα νο 2. Οι δυνατοί και ανεπτυγμένοι μύες δεν αποτελούν κριτήριο θηλυκότητας ή αρρενωπότητας. Αποτελούν κριτήριο καλής ή κακής φυσικής κατάστασης. Ακολουθήστε, λοιπόν, την προπόνηση που σας αρέσει και εξυπηρετεί τους στόχους σας. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να είστε όσο μυώδεις σας αρέσει. Το σώμα σας, σας ανήκει!

2ος μύθος. Η προπόνηση με βάρη είναι επικίνδυνη για τις γυναίκες.

– Πραγματικότητα νο 1. Οι γυναίκες έχουν πιο πυκνές στρώσεις λιπαρών ιστών και 15-20% λιγότερη μυϊκή μάζα από τους άνδρες. Συγκριτικά, λοιπόν, έχουν λιγότερη μυϊκή δύναμη. Οι διάφορες μέθοδοι προπόνησης ενδυνάμωσης, όπως είναι τα βάρη, θα έχουν τεράστια οφέλη για μια γυναίκα. Θα ενισχύσετε τη δύναμη και τις αντοχές σας, θα τονώσετε τους μύες σας και θα συσφίξετε τις περιοχές χαλάρωσης. Με αυτόν τρόπο θα βελτιώσετε τη στάση του σώματος, την εμφάνιση και τη λειτουργικότητά του, ενώ θα είστε πιο αποδοτικές στις καθημερινές σας δραστηριότητες.

– Πραγματικότητα νο 2. Η προπόνηση με βάρη είναι απαραίτητη για αθλήματα που απαιτούν δύναμη και ενέργεια, όπως η κολύμβηση, το βόλεϊ, το μπάσκετ κ.α. Είναι ο καλύτερος τρόπος για τις γυναίκες αθλούμενες να προστατευτούν από τραυματισμούς, ειδικά τα σημεία στους αστραγάλους και τα γόνατα ή τους ώμους και τον αυχένα.

3ος μύθος. Η άσκηση κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως είναι επιβλαβής.

– Πραγματικότητα νο 1. Μη σταματάτε την άσκηση ακόμη και κατά τη διάρκεια της περιόδου σας. Μια παύση 5-7 ημερών θα μειώσει το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης. Συνεχίστε να ασκείστε ακόμη και αν η προπόνησή σας είναι χαμηλότερης έντασης.

– Πραγματικότητα νο 2. Η άσκηση τις ημέρες που είστε αδιάθετες, όχι μόνο δεν είναι επιβλαβής αλλά θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα. Ακόμη και ένα απλό περπάτημα βοηθάει στη μείωση των φλεγμονών μέσω της ροής του αίματος. Μια πολύ καλή επιλογή ασκήσεων είναι η Yoga και το Pilates.

Η άσκηση προωθεί την υγεία και βελτιώνει την ποιότητα της ζωής σας. Τόσο για τις γυναίκες, όσο και για τους άντρες πρέπει να γίνει συνήθεια για μια ολόκληρη ζωή. Οι μύθοι για τη γυναίκα και την άσκηση δε βοηθάνε να το πετύχετε. Αξιοποιήστε, λοιπόν, τα οφέλη της και αποφύγετε τους ενδεχόμενους κινδύνους.

Πάνω απ’ όλα, βασιστείτε στην πραγματικότητα και καταρρίψτε τους μύθους!

Βιβλιογραφία

1. Mauriège P., Prud’Homme D., Marcotte M., Yoshioka M., Tremblay A., Després J. P. (1997). Regional differences in adipose tissue metabolism between sedentary and endurance-trained women. Am. J. Physiol. Endocrinol. Metab. 273 E497–E506. 10.1152/ajpendo.1997.273.3.e497

2. Isacco L., Duche P., Thivel D., Meddahi-Pelle A., Lemoine-Morel S., Duclos M., et al. (2013). Fat mass localization alters fuel oxidation during exercise in normal-weight women. Med. Sci. Sports Exerc. 45 1887–1896. 10.1249/MSS.0b013e3182935fe3

Enable Notifications    OK No thanks