Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos

Αερόβια γυμναστική: η λύση για την απώλεια λίπους

Το μονοπάτι για να οδηγηθείτε στη σωματική διάπλαση όπως την έχετε φανταστεί δεν είναι και τόσο δύσκολο για να το διαβείτε! Αρκεί να τρέφεστε σωστά, να κάνετε αερόβια γυμναστική και βάρη.

Μόλις βάλετε τον εαυτό σας στη διαδικασία να μπει σε συστηματικό πρόγραμμα προπόνησης με βάρη και στη συνέχεια αυξήσετε τη δύναμή σας πιθανόν να εξακολουθείτε να θέλετε να χάσετε βάρος. Αν πραγματικά επιθυμείτε ένα σώμα σφριγηλό και γραμμωμένο η λύση είναι να συνδυάσετε την άσκηση με βάρη με την αερόβια γυμναστική.

Να είστε βέβαιοι πως το αερόβιο δεν καταστρέφει όλα αυτά που έχετε “χτίσει” με τα βάρη. Αυτή είναι μια αντίληψη που είχαν παλαιότερα αθλητές που ασχολούνταν με το bodybuilding.

Ωστόσο υπάρχει σωστός και λανθασμένος προγραμματισμός όσον αφορά την αερόβια γυμναστική για τα καλύτερα δυνατά κέρδη που μπορεί να προσφέρει.

Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κατανοήσετε είναι η διαφορά μεταξύ της «σταθερής αερόβιας γυμναστικής» και της «εναλλασσόμενης».  Την πρώτη τη χρησιμοποιούν συνήθως οι γυμναστές βάζοντας τον διάδρομο για εξήντα βασανιστικά λεπτά – κάθε μέρα, χωρίς να μειώνουν καθόλου τη διαδικασία. Η δεύτερη περίπτωση αφορά το είδος που θα σας προσφέρει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.

Σε μέτρια ένταση, η καρδιά με σταθερούς παλμούς εξακολουθεί να εξυπηρετεί το προπονητικό σας πλάνο και αυτή η διαδικασία βοηθάει το σώμα να καίει θερμίδες χωρίς να στρεσάρει υπερβολικά το σώμα.

Ο στόχος σας, όταν προσθέτετε αερόβια άσκηση στον προπονητικό σας πλάνο είναι να ενισχύσετε τον μεταβολισμό σας και να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον στις ορμόνες σας οι οποίες να μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των μυών και στην απώλεια του λίπους. Έτσι θα καταφέρετε να αλλάξετε την εικόνα σας.

Οι δύο αυτοί τρόποι διαφέρουν κυρίως στο ότι η δεύτερη βασίζεται στα ενεργειακά συστήματα του σώματος σας. το αναερόβιο σύστημα χρησιμοποιεί φωσφοκρεατίνη και τριφωσφορική αδενοσίνη (ΑΤΡ) για να παράγει άμεση ενέργεια ταχείας δράσης. Μπορείτε να παρομοιάσετε το ΑΤΡ ως το πακέτο μπαταριών των κυττάρων σας.  Αυτό δημιουργεί μια γρήγορη σπίθα αλλά εξαντλείται γρήγορα.  Είναι χρήσιμο για δύο εκρηκτικά άλματα, για παράδειγμα, αλλά δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε πολλά συνεχόμενα. Έτσι θα πρέπει να ξεκουραστείτε ώστε το σώμα σας να μπορέσει να επαναφορτίσει τις μπαταρίες ΑΤΡ σας.

Τι θα συμβεί όμως αν δεν «επαναφορτίσετε» το ΑΤΡ σας; δεν χρειάζεται να ανησυχείτε, τα άλλα ενεργειακά σας συστήματα αναλαμβάνουν δράση, αλλά θα μειωθεί ο ρυθμός σας εξαιτίας του γεγονότος ότι τα άλλα συστήματα δεν έχουν σχεδιαστεί για να ενεργοποιούν δραστηριότητα υψηλής έντασης.

Το επόμενο ενεργειακό σύστημα που ξεκινάει με την προσφορά ΑΤΡ να μειώνεται είναι το Γλυκολυτικό Σύστημα, το οποίο περιέχει μέτρια ισχύ και βραχυπρόθεσμη ενέργεια που διαρκεί περίπου 90 δευτερόλεπτα. Η ισχύς εξόδου μειώνεται κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου καθώς συσσωρεύεται υποπροϊόν γαλακτικού οξέος.

Τέλος, το Αερόβιο Σύστημα παρέχει μακροπρόθεσμη ενέργεια για δραστηριότητες χαμηλότερης έντασης, όπως σταθερή καρδιοπάθεια, περπάτημα και δραστηριότητες καθημερινής ζωής. Το αερόβιο σύστημα χρησιμοποιεί οξυγόνο και μπορεί να διατηρήσει δραστηριότητα όλη την ημέρα, αλλά δεν είναι πολύ ισχυρό.

Λάβετε υπόψη ότι αυτά τα συστήματα λειτουργούν από κοινού και όλα συμβάλλουν στην ενέργεια ταυτόχρονα. Από ποιο σύστημα προέρχεται η πρωτογενής ενέργεια εξαρτάται από την ένταση και τη διάρκεια της δραστηριότητας που κάνετε.

ΠΗΓΗ