Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos

Άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Η κύηση αποτελεί ιδανική ευκαιρία για την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Μέσα στα πλαίσια αυτά η διακοπή του καπνίσματος, η αποφυγή της κατανάλωσης αλκοόλ, η μείωση της κατανάλωσης καφεΐνης, η βελτίωση των διατροφικών συνηθειών και η σωματική άσκηση θεωρούνται απαραίτητα για την καλύτερη υγεία τόσο της εγκύου όσο και του εμβρύου.

Τα κυριότερα οφέλη για την έγκυο

Τα οφέλη της σωματικής άσκησης κατά τη διάρκεια της κύησης είναι πολλαπλά και αφορούν τόσο την έγκυο όσο και το έμβρυο. Τα κυριότερα οφέλη για την έγκυο είναι  η βελτίωση της συνολικής φυσικής κατάστασης, ο έλεγχος του σωματικού βάρους, η μικρότερη διάρκεια του τοκετού, η γρηγορότερη επαναφορά μετά τον τοκετό, η πρόληψη και η συμβολή στη ρύθμιση παθολογικών καταστάσεων, όπως ο διαβήτης της κύησης, η υπέρταση, η προ εκλαμψία και η παχυσαρκία, καθώς και η μειωμένη πιθανότητα πρόωρου τοκετού. Έρευνες έχουν αποδείξει σημαντικά ψυχολογικά οφέλη από τη συμμετοχή της εγκύου σε προγράμματα άσκησης, όπως μείωση του άγχους, της κόπωσης και του ποσοστού εμφάνισης κατάθλιψης, καθώς και περισσότερη ευεξία. Πολύ σημαντικό για την μακροπρόθεσμη κατάσταση της υγείας είναι το γεγονός ότι οι γυναίκες που γυμνάζονται συστηματικά κατά την περίοδο της κύησης εμφανίζουν 75% περισσότερες πιθανότητες να συνεχίσουν να γυμνάζονται μετά τον τοκετό.

Τα κυριότερα οφέλη για το έμβρυο

Όσον αφορά το έμβρυο, η συστηματική άσκηση μειώνει το σωματικό λίπος, διευκολύνει τη μεταφορά οξυγόνου και μειώνει τη διάχυση του διοξειδίου του άνθρακα διαμέσου του πλακούντα, ασκώντας θετική δράση στην ανάπτυξη και τη λειτουργία του. Η άσκηση κατά τη διάρκεια της κύησης βελτιώνει την ανθεκτικότητα των αρτηριών των εμβρύων, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Επιπρόσθετα, οι ήχοι και τα δονητικά ερεθίσματα μπορεί να επιταχύνουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου. Γι’ αυτό, τα παιδιά των οποίων οι μητέρες ασκούνταν κατά τη διάρκεια της κύησης επιτυγχάνουν υψηλότερες βαθμολογίες σε δοκιμασίες ευφυΐας και στην ικανότητα προφορικού λόγου (μετρήσεις σε ηλικία 1 και 5 ετών).

Όλοι οι διεθνείς οργανισμοί προτείνουν την άσκηση κατά την κύηση, εφ’ όσον δεν συντρέχουν μαιευτικές επιπλοκές.

Άσκηση ναι αλλά πού και πώς;

Χρειάζεται μεγάλη προσοχή! Η συμμετοχή των εγκύων σε προγράμματα άσκησης πρέπει να γίνεται μόνο με την σύμφωνη γνώμη του γιατρού και μόνο σε εξειδικευμένα προγράμματα για εγκύους και όχι σε οποιαδήποτε προγράμματα ακόμη και αν είναι pilates ή yoga και πάντα με εξειδικευμένο επαγγελματία της άσκησης.

Η εκπαιδευτική εξειδίκευση των επαγγελματιών της άσκησης που θα αναλάβουν την εκγύμναση των εγκύων γυναικών είναι απαραίτητη!

Γνωρίζετε ότι…

Η yoga και το pilates είναι ιδανικές μορφές άσκησης κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης αλλά όχι τα τυπικά προγράμματα!!! Δεν είναι ασφαλές η έγκυος να εντάσσεται σε τυπικά προγράμματα. Οι ανατομικές και φυσιολογικές μεταβολές κατά την κύηση επιβάλλουν όλο το ασκησιολόγιο να τροποποιηθεί και να εξατομικεύεται  στις ανάγκες της κάθε μίας κάτι που δεν μπορεί να γίνει σε ένα τυπικό πρόγραμμα άσκησης ακόμα και αν είναι yoga ή pilates.

Οι έγκυες με την ανάλογη τροποποίηση μπορούν να ακολουθήσουν σχεδόν το σύνολο των προγραμμάτων-μεθόδων του σύγχρονου fitness.

 

Επιμέλεια άρθρου: Δήμητρα Σαββάκη PhDc

 

Καθηγήτρια στην Ιδιωτική Σχολή MP Balatsinos και επιστημονικός συνεργάτης στη μονάδα ενδοκρινολογίας αναπαραγωγής  Ά μαιευτικής γυναικολογικής κλινικής πανεπιστημιακού νοσοκομείου Παπαγεωργίου.

 

Το πιο ολοκληρωμένο σεμινάριο για την άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της λοχείας Mummy To Be Training & Mummy Training® πραγματοποιείται στις 06 Απριλίου 2019 από την MP Balatsinos με δυνατότητα να το παρακολουθήσετε απομακρυσμένα από το χώρο σας. Για πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ

 

 

Βιβλιογραφία

  1. Savvaki D, Taousani E, Goulis DG, Tsirou E, Voziki E, Douda H, Nikolettos N, Tokmakidis SP. (2018) Guidelines for exercise during normal pregnancy and gestational diabetes: a review of international recommendations. Hormones Dec; 17(4):521-529.
  2. Blaize N., Pearson K.J., Newcomer S.C. (2015). Impact of Maternal Exercise during Pregnancy on Offspring Chronic Disease Susceptibility. Exercising for the Health of Your Child 43:198-203.
  3. S. Department of Health and Human Services, Physical Activity Guidelines Advisory Committee. (2008). Physical Activity Guidelines Advisory Committee Report, Washington.
  4. American College of Obstetricians and Gynecologists. (2002). Exercise during pregnancy and the postpartum period. ACOG Committee Opinion No. 267. Obstetrics Gynecology 99:171-3.
  5. Clapp III J. F. (2008). Long-term outcome after exercising throughout pregnancy: fitness and cardiovascular risk. American Journal Obstetrics Gynecology 199:489-495.
  6. Pre & Post-Natal Exercise. Guidelines Fitness Australia. (2013). Health and Fitness Industry Association.
  7. Bauer P.W., Broman C.L., Pivarnik J.M. (2010). Exercise and pregnancy knowledge among healthcare providers. Journal Womens Health (Larchmt) 19:335-41.
  8. Guidelines for exercise testing and prescription. 2000. 6th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins
  9. Davies G., Wolfe L., Mottola M., MacKinnon C. (2003). Joint SOGC/CSEP clinical practice guideline: Exercise in pregnancy and the postpartum period. Canadian Journal of Applied Physiology 28:330-41.
  10. Σημειώσεις σεμιναρίου mummy & to be training®- MP Balatsinos.