fbpx
Πηγαίνετε στην αρχή

Ιδιωτική σχολή Fitness - Εξειδικευμένα Σεμινάρια

Balatsinos
Κύρια φωτογραφία για το άρθρο: Άσκηση για ασθενείς με καρκίνο. 8 συμβουλές που δεν πρέπει να αγνοήσετε!

Άσκηση για ασθενείς με καρκίνο. 8 συμβουλές που δεν πρέπει να αγνοήσετε!

,

Η άσκηση για ασθενείς με καρκίνο είναι εντελώς ασφαλής, εφόσον ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα. Αν γίνεται σωστά, πέρα από την ασφάλεια, βελτιώνει τη λειτουργικότητα του σώματός σας και προσφέρει μια ποιοτική καθημερινότητα. Για όσους επιθυμείτε να ξεκινήσετε την άσκηση κατά τη διάρκεια της θεραπείας σας, υπάρχουν κάποιες χρήσιμες συμβουλές.

Λάβετε τις υπόψη πριν σχεδιάσετε το πρόγραμμα της γυμναστικής σας.

 1. Πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε είδος άσκησης, απευθυνθείτε στο γιατρό σας. Επίσης, ένας Personal Trainer, που θα σας παρέχει μια ασφαλή και εξειδικευμένη προπόνηση, στις ιδιαίτερες ανάγκες του σώματός σας, θα ήταν η ιδανική επιλογή.

2. Ξεκινήστε σιγά σιγά. Ούτως ή άλλως, ακόμη και τα λίγα λεπτά άσκησης τη μέρα θα είναι πολύ βοηθητικά. Σταδιακά μπορείτε να αυξάνετε τους ρυθμούς και την ένταση. Οι μύες σας θα σας πουν πότε πρέπει να χαλαρώσετε και να ξεκουραστείτε.

3. Δοκιμάστε μικρά σετ ασκήσεων με συχνά διαλείμματα. Για παράδειγμα, ξεκινήστε με έντονο περπάτημα, χαλαρώστε το ρυθμό και αυξήστε ξανά μέχρι να ολοκληρώσετε 30 λεπτά έντονου περπατήματος. Είναι ήδη αρκετό και πολύ ωφέλιμο για την υγείας σας.

4. Προτιμήστε ασκήσεις που γυμνάζουν μεγάλες μυϊκές ομάδες όπως το στήθος και η πλάτη. Η ενδυνάμωση, οι διατάσεις και η αερόβια άσκηση, είναι πολύ σημαντικά στάδια για μια ολοκληρωμένη προπόνηση.

5. Βρείτε είδη γυμναστικής που θα σας βοηθήσουν να έχετε δυνατά οστά και μύες χωρίς λίπος. Χρησιμοποιήστε ζώνη αντίστασης και βαράκια.

6. Δοκιμάστε Yoga και Pilates. Μέθοδοι που θα ενισχύσουν την ευλυγισία και την ευκαμψία σας, θα βοηθήσουν πολύ στην καθημερινότητά σας. Θα αυξήσουν το εύρος κίνησης των αρθρώσεων και των συνδέσμων των οστών, θα κινείστε πιο άνετα και χωρίς πόνους.

7. Ξεκινήστε την άσκηση με ζέσταμα 2-3 λεπτών και τελειώστε με διατάσεις και ασκήσεις ευλυγισίας για 15-30 δεύτερα. Θυμηθείτε να αναπνέετε κατά τη διάρκεια των διατάσεων. Μετά χαλαρώστε.

8. Ασκηθείτε όσο μπορείτε! Μην πιέζετε τον εαυτό σας, ειδικά ενώ βρίσκεστε σε θεραπεία. Το σώμα σας θα σας βοηθήσει να καταλάβετε πότε μπορείτε να συνεχίσετε και πότε να σταματήσετε. Αρκεί να το ακούσετε και να του δώσετε προσοχή.

Η άσκηση για ασθενείς με καρκίνο είναι απαραίτητη αν και αποτελεί, συνήθως, μεγάλη πρόκληση. Ο τρόπος που βελτιώνει την υγεία του ασθενή και την ποιότητα της καθημερινότητάς του, αξίζουν για να ανταπεξέλθετε σε αυτή την πρόκληση και να αποτελέσετε παράδειγμα που θα υποκινήσει και τους υπόλοιπους.

Κερδίστε ποιότητα στη ζωή σας και δώστε κίνητρο και στους υπόλοιπους. Γίνετε το πρότυπο που κάποτε χρειαστήκατε και εσείς!

Βιβλιογραφία

1. Cramp F, Daniel J. Exercise for the management of cancer-related fatigue in adults. Cochrane Database Syst Rev. 2008;(2).

2.Rock CL, Doyle C, Demark-Wahnefried W, et al. Nutrition and Physical Activity Guidelines for Cancer Survivors. CA Cancer J Clin. 2012;62:242-274. Full text available online at http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.3322/caac.21142/full.

Enable Notifications    OK No thanks